۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۹
کد خبر: ۴۲۴۱۹۶

چند خبر کوتاه از استان بوشهر

تجلیل از اساتید مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان، جلسه اخلاق هفتگی درحوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان و برگزاری جلسه معاونان تبلیغ شهرستان های استان با مسؤول امور استان ها و معاون برنامه ریزی و نظارت حوزه های علمیه از مهم‌‌ترین خبرهای استان بوشهر است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر ظهر امروز(یکشنبه) جلسه معاونان تبلیغ شهرستان های استان با مسؤول امور استان ها و معاون برنامه ریزی و نظارت معاونت تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه برگزار شد.

حجت الاسلام حامد بردستانی در حاشیه برگزاری این جلسه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر بررسی اوضاع مبلغان هجرت و مدارس امین استان، بررسی وضعیت تبلیغی حوزه های علمیه و طرح های بینات و شهید مطهری و همیچنین بررسی مشکلات روحانیان هجرت از مهمترین مباحث مطرح شده در این جلسه عنوان کرد.

گفتنی است در ابتدای این نشست مبلغان تبلیغ در استان به بیان گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده در شهرستان خود پرداختند.

تجلیل از اساتید مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان

با حضور حجت الاسلام حسن مصلح امام جمعه شهر برازجان و حجت الاسلام خدری مدیر حوزه علمیه استان بوشهر از اساتید مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان در روز معلم تجلیل به عمل آمد..دراین مراسم حجت الاسلام عیدالحسین خلفی مسؤول حوزه علمیه چهارده معصوم و حجت الاسلام خدری بعنوان میهمان ویژه این مراسکم به ایراد سخن پرداختند.

مدیرحوزه علمیه استان بوشهر دراین محفل با برشمردن برخی از ویژگیهای استاد شهید مرتضی مطهری خاطرنشان کرد: کار اجتهادی نمودن ، داشتن بصیرت و دشمن شناسایی و نیاز سنجی بسیاری عالی ایشان و همچنین انقلابی بودن آن شهید والامقام از خصلت هایی بود که وی را از دیگر منبری ها و روشنفکران متمایز می کرد.

گفتنی است در پایان این مراسم از با اهدا لوح تقدیر از زحمات اساتید مدرسه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان تجلیل به عمل آمد.

جلسه اخلاق هفتگی درحوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان

سومین جلسه اخلاق هفتگی درسال جاری با حضور جمعی از اساتید، طلاب و با سخنرانی مسؤول حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان حجت الاسلام عبدالحسین خلفی برگزار شد.

استاد اخلاق این مراسم با اشاره به یکی دیگر از مهمترین صفات انسانهای متقی بیان کرد: داشتن روحیه اعتدال و دوری از افراط و تفریط یکی از عوامل مهم دررشد افراد خواهد بود. در عبادت، دردرس خواندن در ورزش در روابط اجتماعی در نوع لباس پوشیدن همه جزو مواردی است که می طلبد درآنها اعتدال و میانه روی حتما مدنظر باشد.

مسؤول حوزه علمیه چهارده معصوم(ع) برازجان داشتن صفت نظم درکارها را یکی دیگر از ویژگی ها عنوان کرد.

وی گفت: سیره بزرگان دین و اولیاء خدا بهترین الگو و راهنما است برای طلاب نوجوان و جوان که می توان با مطالعه درخصوص شیوه زندگی ایشان به این نکته دست یافت که چگونه موضوع نظم داشتن درامور مختلف  می تواند درجات ترقی را برای شخص درمسیر نشان دهد./833/203/ب3

ارسال نظرات