۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۴۲۳۶۶۲
رییس دفتر تبلیغات اسلامی:

هدایت گری مهم ترین مؤلفه حوزه انقلابی است

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: آنچه که به عنوان شاخصه روحانیت و حوزه انقلابی محسوب می شود هدایتگری سیاسی است نه فعال سیاسی و حوزه باید متکفل رشد و صیانت از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است.
واعظی حجت الاسلام احمد واعظی رییس دفتر تبلیغات اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام احمد واعظی امروز در مراسم رونمایی از آخرین اثر حجت الاسلام والمسلمین سید موسی میرمدرسی که در سالن همایش های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی برگزار شد، با بیان این که برخی ها بر این اعتقاد اند که کسانی که اندیشه امام خمینی(ره) را پذیرفتند انقلابی هستند، اظهار کرد: بر اساس این اعتقاد اگر انقلاب اسلامی شکل نمی گرفت، تقسیم بندی حوزه به انقلابی و غیرانقلابی بلاموضوع بود.

 

وی ادامه داد: طلبه انقلابی و حوزه انقلابی مولفه هایی دارد  که باید رعایت شود که بیشتر این مولفه ها را همه قبول دارند، برخی از مولفه های عام از قبیل تقوا است.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که امام خمینی(ره) نقشی در تاسیس این مولفه ها نداشته است بلکه این مولفه ها را برجسته کرده است، افزود: یکی از ویژگی های طلبه انقلابی داشتن تعبیر سیاسی و اجتماعی از اسلام   است یعنی به پیوند ذاتی بین اسلام و سیاست اعتقاد داشته باشد.

 

وی با بیان این که از ویژگی های حوزه انقلابی عالم به زمانه بودن است، بیان کرد: طلاب و حوزه زمانی انقلابی است که نسبت به شرایط اجتماعی زمان خود آگاه باشد.

 

حجت الاسلام واعظی با اشاره به ویژگی مردمی بودن حوزه و طلبه انقلابی، تصریح کرد: حوزه فقط در تولید فکر و تقوای فردی خلاصه نمی شود و اگر روحانیت امروز شیعه به جایگاه کنونی دست یافته است به پشتوانه اجتماعی بودن علما و روحانیت است.

 

وی گفت: علما همواره پناهگاه و مامن مردم بودند و بسیاری از خیرات و برکاتی که در جامعه اتفاق می افتاد بدست روحانیت و علما بوده است.

 

رییس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با بیان این که لازمه حوزه انقلابی آگاهی بخشی سیاسی است نه سیاست ورزی، افزود: حوزه و روحانیت در امور سیاسی بایستی هدایت گر و ناصح باشد البته این به آن معنا نیست که حوزه باید جایگاه خود را تا اندازه یک حزب سیاسی تنزل دهد که برای انتخابات ها کاندیدا معرفی کند.

 

وی ادامه داد: آنچه که به عنوان شاخصه روحانیت و حوزه انقلابی محسوب می شود هدایت گری سیاسی است نه فعال سیاسی و حوزه باید متکفل رشد و صیانت از ارزش های اصیل انقلاب اسلامی است./858/پ202/ج

ارسال نظرات