۳۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۳۲۵۵۸۹
مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل:

صداقت سرمنشأ تمام خوبی ها و مایه نیک بختی جامعه است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل، صداقت را سرمنشأ تمام خوبی ها و مایه نیک بختی جامعه دانست و گفت: اگر تمام کارهای انسان بر اساس صداقت پایه گذاری شود درهای نیک به سوی او گشوده می شود.
حجت الاسلام علي اصغر کاظمي، مدير حوزه علميه خواهران اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام علی اصغر کاظمی، مدیر حوزه علمیه خواهران اردبیل، صبح امروز در جلسه اخلاق حوزه علمیه ولیعصر(عج) شهرستان گرمی در جمع طلاب، ماه رجب را مختص امام علی (ع) دانست و گفت: یکی از ویژگی های بارز ائمه معصومین(ع)، صفت صداقت است و این ویژگی در مورد حضرت زهرا(س) نیز استفاده شده است.

 

وی صداقت را سر منشأ تمام خوبی ها و مایه صلاح تمام کارها قلمداد کرد و دروغگویی را نقطه مقابل صداقت دانست که مایه نابود شدن تمام چیزها است.

 

حجت الاسلام کاظمی در ادامه بیان کرد: اگر تمام کارهای انسان بر اساس صداقت پایه گذاری شود درهای نیک به سوی او گشوده شده و در نهایت اگر با خود و دیگران صادق باشد جامعه به سوی نیک بختی حرکت می کند.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران اردبیل در ادامه گستره و ابعاد  صداقت و راستگویی را تبیین کرد و گفت: نخستین بعد صداقت در گفتار بوده و سلامت دین و دنیای انسان در صداقت و راستگویی است و کرامت انسان مساوی با صداقت اوست.

 

وی بعد دیگر صداقت را صداقت در کردار دانست و اظهار داشت: گاهی اوقات انسان حرفی را به زبان جاری می کند که راست و مطابق با واقع است ولی در عمل مخالف آن را بکار می برد.

 

حجت الاسلام کاظمی آخرین بعد صداقت را، صداقت در پندار ذکر و تصریح کرد: اندیشه و انگیزه برای اعمال انسان، مثل جان و روح برای تن است، اگر کارهای انسان برای خدا نباشد آن عمل ریا محسوب می شود.

 

مسؤول تهذیب حوزه های علمیه استان اردبیل با اشاره به فواید برگزاری مستمر جلسات اخلاق، گفت: اساتید بر خود لازم بدانند که قبل از شروع کلاس های درس چند دقیقه بحث اخلاقی یا نکته ای در مورد امام زمان (عج) داشته باشند که قطعا تأثیر گذار است.

 

وی اساتید را الگوی طلاب دانست و بیان داشت: ارتباط اساتید با طلاب عامل الگوبرداری رفتاری و کرداری طلاب از آنان است که باید این مساله مهم از سوی اساتید در نظر گرفته شود.

 

افزایش بصیرت در جامعه توطئه های دشمنان را خنثی می کند

حجت الاسلام کاظمی با اشاره به دغدغه های فرهنگی مقام معظم رهبری، تصریح کرد: بر ما لازم است که فرمایشات معظم له را برای خودمان و طلاب تبیین کنیم، چرا که فرمایشات مقام معظم رهبری، نقشه راه مااست و ما طلاب نباید در این زمینه غفلت کنیم.

 

مدیر حوزه های علمیه خواهران استان با اشاره به ترفند و شعارهای دشمن برای تاثیرگذاری بر فرهنگ اسلامی، گفت: ما باید آنقدر بصیرت و آگاهی داشته باشیم که بتوانیم در برابر توطئه غربی ها ایستادگی کنیم.

 

وی تبعیت از مطالبات مقام معظم رهبری در همه زمینه ها و مسؤولیت های فردی، اجتماعی را وظیفه همگانی دانست و افزود: ما باید در قبال مسؤولیتی که پذیرفته ایم عمل هم داشته باشیم نه اینکه فقط شعار بدهیم و رد شویم برای اینکه تنها با شعار دادن در هیچ کاری پیشرفت حاصل نمی شود، امسال هم که سال اقدام و عمل است باید حرف زدن بدون عمل کنار گذاشته شود./937/202/ب1

ارسال نظرات