۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۹
کد خبر: ۳۲۵۰۶۹
لاریجانی در همایش «صلح و امنیت» زاهدان:

نقش فرماندهی معظم کل قوا در امنیت منطقه بی‌بدیل است

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی گفت: نقش رهبری در مقابل سیاست های استکباری و تفرقه در منطقه بسیار ارزشمند و به موقع بوده است.
لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، علی لاریجانی، امروز در همایش «صلح و امنیت» که در مصلی قدس زاهدان برگزار شد، گفت: رزمایش پیامبر اعظم(ص) بسیار با معنا و در جهت امنیت و وحدت بسیار مهم بود.


رئیس مجلس شورای اسلامی بیان کرد: با نگاه کلی به منطقه می توان گفت که یک بیماری در منطقه از نظر امنیتی و سیاسی به وجود امده است که باید تلاش کنیم این بیماری مزمن نشود ولی دست هایی در کار است که این بیماری را در منطقه نگه دارند.


وی افزود: اگر مسلمانان همدیگر را بیابند و به یک قدرت بزرگ در مقابل آمریکا و قدرت های دیگر تبدیل شوند، ایستادگی می کنند و توسعه پیدا می‌کنند.


لاریجانی، ایران را عامل ثبات منطقه دانست و خاطرنشان کرد: ایران یک کشور 80 میلیون نفری است که آرمان های امام(ره) آن را سامان داد و شهدا آن را مورد حمایت قرار دادند امروز نیز انقلاب از یک رهبری فرهیخته برخوردار است که لنگر ثبات ایران و منطقه است.


وی اظهار داشت: امروز دشمنان نمی‌خواهند که ایران با این قدرت و فکر انقلابی در کنار عراق و عربستان و سایر کشورهای اسلامی قرار گیرد و چون هر کدام از این کشورها وزنه ای هستند، بنابراین باید مصر را یک طور درگیر و لیبی را به گونه‌ای دیگر تخریب کنند.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به هدف جریان‌های افراطی عنوان کرد: جریان افراطی و تروریستی در منطقه ایجاد شد تا در ایجاد تفرقه و بدبینی در بین مذاهب  به دشمنان کمک کند؛ چرا که اتحاد مسلمانان منافع عظیمی برای امت اسلامی دارد و یک شکست بزرگ برای آمریکا وغرب است بنابراین باید این تفرقه را بوجود بیاورند.


لاریجانی از سیستان و بلوچستان بعنوان استانی عزیز برای نظام یاد کرد و ابراز داشت: امروز ما با چشم باز برای امنیت ایران سرمایه گذاری می کنیم اینکه امروز سپاه پاسداران در سیستان و بلوچستان مستقر شده، نشان دهنده این است که سیستان و بلوچستان استان عزیزی برای ما است ما مهمترین سرمایه خود را در این استان به دست آوردیم تا امنیت برقرار بشود و مردم این استان، سرافراز زندگی کنند.


وی ادامه داد: نقش فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای در ساماندهی این استراژی امنیت ساز برای ایران و منطقه بی بدیل است و نقش ایشان در مقابل سیاست های استکباری و تفرقه در منطقه بسیار ارزشمند و به موقع بوده است.


رئیس مجلس شورای اسلامی نقش نیروهای مسلح را در ایجاد امنیت بسیار مهم توصیف و تصریح کرد: نیروی مسلح جمهوری اسلامی یک نیروی مجاهد و آب دیده است بویژه سپاه پاسداران یک نیروی زبده و ارزشمند برای امنیت ایران و منطقه است.


وی در پایان گفت: مسئله گاز در این استان مسئله مهمی است و یک سرمایه گزاری وسیع می خواهد ما اگر بخواهیم فرزندان ما در این استان شغل داشته باشند باید سرمایه گازی صنعتی را در این استان افزایش دهیم./831/پ202/ج1

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات