۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۹
کد خبر: ۳۲۴۸۸۹
رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

شرکت در نماز جمعه تجدید بیعت با ولایت است

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تقویت وحدت، بصیرت افزایی، نشر معنویت با توصیه به تقوا، آشنایی مردم با معارف دینی و اسلامی، تشویق مردم برای حضور در صحنه و استحکام پیوند مردم با ولایت و حاکمیت رسالت های نماز جمعه که امام جمعه در آنها محور اصلی و تبیین کننده آنها است.
حجت الاسلام سيد رضا تقوي، رييس شوراي سياستگذاري ائمه جمعه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا تقوی، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور و قائم مقام جامعه روحانیت مبارز، بعد از ظهر امروز، در نشست خبری با اصحاب رسانه خوزستان در دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز با اشاره به این که نماز جمعه های کشور یکسان و یکنواخت نیستند، افزود: فعالیت های ائمه جمعه در شهرها و استان های گوناگون با توجه به موقعیت علمی، اجتماع، وجود مخاطب و امکانات همچون دیگر نهادها در یک سطح نیست.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با بیان این که سیاست کلی نماز جمعه مردمی بودن و ائمه جمعه براساس توانایی ها و مناطق مختلف انتخاب می شوند، ابراز داشت: با توجه به این که مسؤولان در نظام اسلامی باید خود را خادم مردم بدانند؛ بنابراین گزارش آنها از فعالیت های خود در نماز جمعه در این راستا است.

 

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان این که نماز جمعه مکانی برای بحث های جناحی و سیاسی نیست، خاطرنشان کرد: امام جمعه از تشکل های غیر رسمی فعال در حوزه اقتصاد حمایت می کند؛ اما قرار دادن تریبون نماز جمعه در اختیار دستگاه‌ها و نهادهای خصوصی که به دنبال منافع شخصی هستند، زیبنده و مورد قبول نیست.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی دیدار با ائمه جمعه و تشکیل جلسه امر به معروف و نهی از منکر را از جمله دلایل سفر به استان خوزستان دانست و افزود: پس از تصویب قانون امر به معروف و نهی از منکر شوراهای مربوطه در کشور تشکیل و ریاست این شوراها بر عهده ائمه جماعات سراسر کشور است.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این که معروف شناسی و منکر شناسی به مردم از وظایف شوراهای امر به معروف و نهی از منکر است، تصریح کرد: فرهنگ سازی برای امر به معروف و نهی از منکر ضروری بوده و تعهد عمومی آن را محقق می سازد.

 

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز با بیان تدوین سند بنیادین از سوی شورای عالی انقلاب و تصویب آن افزود: پیاده سازی آن از سوی آموزش و پرورش فرهنگ سازی را به دنبال خواهد داشت

 

این مقام مسؤول با اشاره به این که فرهنگ سازی برخلاف دیگر مسائل زمانبر است، ابراز داشت: دشمن به مبارزه با فرهنگ سازی ها می پردازد و نباید انتظار داشت که امر به معروف و نهی از منکر از سوی یک نهاد همچون شورای امر به معروف و نهی ازمنکر و نماز جمعه پیاده سازی شود.

 

وی با بیان این که ائمه جمعه متولی همه امور و پیشامدها نیستند و فرهنگ سازی با همدلی و هم سویی دستگاه ها و نهادهای فرهنگی حاصل می شود، اظهارداشت: در ساماندهی مسائل فرهنگی نباید میان دستگاه ها و نهادهای فرهنگی تفاوت قائل شده و توصیه به تقوا و اثرگذاری آن در صورتی حاصل خواهد شد که با عملکرد دستگاه ها و مسؤولان فرهنگی هماهنگ باشد.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی با اشاره به دیدار خود با چند تن از ائمه جماعات استان خوزستان و آگاهی از گزارش کار و زحمات و خواسته های آنها گفت: قرارگاه فرهنگی در برخی شهرستان های استان همچون اندیمشک و دزفول تشکیل و این قرارگاه ها در سراسر کشور با محوریت امام جمعه و نماز جمعه برای پیشبرد فعالیت های فرهنگی تشکیل شده اند.

 

این مقام مسؤول در ادامه سخنان خود گفت: تمایل نداریم نماز جمعه جناحی شود و در ایام تبلیغات نباید از نمایندگان برای حضور در نماز جمعه دعوت شود.

 

رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این که نماز در نظام اسلامی ستون دین و نخستین وظیفه ائمه جمعه اقامه نماز است، افزود: تقویت وحدت، بصیرت افزایی، نشر معنویت با توصیه به تقوا، آشنایی مردم با معارف دینی و اسلامی، تشویق مردم برای حضور در صحنه و استحکام پیوند مردم با ولایت و حاکمیت رسالت های نماز جمعه که امام جمعه در آنها محور اصلی و تبیین کننده آنها است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین تقوی نماز جمعه را نماز ولایت دانست و خاطرنشان کرد: شرکت در نماز جمعه تجدید بیعت با ولایت در جمعه است.

 

قائم مقام جامعه روحانیت مبارز گفت: نظام اسلامی از طریق اقامه نماز جمعه و خطبه ها و توصیه به تقوا، معنویت را تقویت می کند./9456/202/ب1

ارسال نظرات