۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۶
کد خبر: ۳۲۴۴۹۲
حجت الاسلام محمدی تبیین کرد؛

تفکر برترین عبادت و بصیرت‌افزایی بهترین ثمره ایام اعتکاف

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم بهترین نتیجه برای معتکفان را بصیرت افزایی دانست و گفت: اگر افراد بصیرت بدست آورند پس از اعتکاف نیز راه را ادامه می‌دهند در غیر این صورت پس از مدتی به نقطه آغاز باز خواهند گشت.
حجت‌الاسلام رضا محمدي مراسم معنوي اعتکاف

حجت الاسلام رضا محمدی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در توصیه به معتکفان برای بهره برداری از فرصت کوتاه ایام اعتکاف، اظهار داشت: درست است که این فرصت کوتاه است اما اگر از آن درست استفاده شود کارهای بزرگی می توان انجام داد.

 

وی با تأکید بر اینکه در کنار عبادت‌ها معتکفان وقتی را به فکر و اندیشه اختصاص دهند، گفت: رسول خدا(ص) می فرماید یک ساعت تفکر از هفتاد سال عبادت افضل است؛ از امام صادق(ع) سؤال کردند منظور پیامبر(ص) تفکر در چه زمینه‌ای است؟ حضرت فرمودند تفکر درباره مرگ و اینکه مقصد ما کجا است.

 

کارشناس مسائل اعتقادی تفکر را موجب بصیرت افزایی دانست و ابراز داشت: اگر معتکفین وقتی را برای تفکر بگذارند بصیرت پیدا می کنند و بعد از اعتکاف هم راه را ادامه می دهند اگر بصیرت حاصل نشود پس از چند روز به همان جایگاهی که بود باز می گردد؛ بصیرت افزایی بهترین نتیجه ای است که می توان از اعتکاف بدست آورد.

 

تفکر؛ برترین عبادت در ایام اعتکاف

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع) در این زمینه، گفت: حضرت می فرماید کسی که بدون بصیرت و آگاهی حرکت کند مانند کسی است که بیراهه می رود بنابراین هرچه سرعتش بیشتر باشد از مقصد دور می شود.

 

حجت الاسلام محمدی افزود: معتکفان به این موضوع فکر کنند که برای چه خود را به سختی انداخته اند و در این مراسم شرکت کرده اند، هدف چیست؟ در آینده به کجا خواهند رسید؟ اهمیت فکر کردن به حدی است که در روایت داریم بیشترین عبادت ابوذر تفکر بود.

 

وی در بخش دیگر سخنان خود خطاب به مجریان برگزاری مراسم اعتکاف، گفت: فراهم کردن امکانات و شرایط برای اینکه معتکفان از این فرصت بیشتر استفاده کنند امر بسیار مهمی است و یکی از بهترین  ثواب‌ها را دارد و باقیات الصاحات است.

 

کارشناس مسائل اعتقادی ادامه داد: اما مهم تر از آن، بحث کیفیت برنامه ریزی است؛ دست اندرکاران برگزاری این مراسم معنوی با برنامه های علمی، معرفتی و فرهنگی بسیار زیبا و استفاده از کارشناسان و علمای با تجربه می توانند بصیرت معتکفان را تقویت کنند؛ مجریان این برنامه ها هم به لحاظ کمی و هم به لحاظ کیفی باید برنامه های خود را سال به سال ارتقا بدهند./928/ت302/ی

ارسال نظرات