۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶
کد خبر: ۳۲۴۴۶۵
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی:

همایش سراسری سبک زندگی اسلامی در بجنورد برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: مهرماه امسال آیین اختتامیه همایش ملی سبک زندگی اسلامی به میزبانی این استان برگزار می‌شود.
ثابت قدم وحيد- مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حسین ثابت‌قدم وحید، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی و دبیر شورای فرهنگ عمومی استان امروز در جمع خبرنگاران، از برگزاری نخستین جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی سبک زندگی با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور در بیست و پنجم فروردین‌ماه امسال خبر داد.

 

وی افزود: نشست شورای سیاست‌گذاری همایش ملی سبک زندگی به منظور تصویب آیین‌نامه اجرایی همایش، افتتاح دبیرخانه دائمی این همایش و تبیین سیاست‌ها و رویکردهای همایش سبک زندگی برگزار می‌شود.

 

ثابت‌قدم وحید با بیان اینکه دبیرخانه دائمی همایش ملی سبک زندگی در خراسان شمالی برای ٣١ استان کشور برنامه‌ریزی می‌کند، گفت: همایش سبک زندگی امسال در ٣١ استان برگزار و برپایی آیین اختتامیه آن در خراسان شمالی خواهد بود.

 

وی ادامه داد: دبیرخانه دائمی همایش ملی سبک زندگی در خراسان شمالی راه‌اندازی شده و اختتامیه همایش ملی سبک زندگی نیز نوزدهم مهرماه امسال، هم‌زمان با چهارمین سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به خراسان شمالی در مرکز این استان برگزار می‌شود.

 

ثابت‌قدم وحید اظهار کرد: سفر پر خیر و برکت و تاریخی رهبری خراسان شمالی و سخنرانی، تأکیدات و توصیه‌های مهم ایشان درزمینهٔ سبک زندگی اسلامی نقشه راهی برای پیشرفت، توسعه و اصلاح شرایط زندگی است ازاین‌رو تأکیدهای معظم له بر اصلاح سبک زندگی در جامعه اسلامی در این راستا مورد توجه قرار می‌گیرد.

 

وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب دراین‌باره پرسش‌هایی را مطرح کردند که تأمل در هریک از این پرسش‌ها می‌تواند راهگشا و معنابخش زندگی جاری مردم باشد.

 

به گفته ثابت‌قدم وحید در این میان هنر و ادبیات به عنوان نافذترین ابزاری که در ارتباط مستقیم با افراد جامعه است، می‌تواند بستری برای واکاوی این توصیه‌ها و همچنین تحقق اصلاح سبک و ساختار زندگی مردم ایران اسلامی باشد.

 

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی افزود: رویکرد اصلی ما برای تحقق فرمایشات رهبری درزمینهٔ سبک زندگی ارائه آثار علمی، پژوهشی، فرهنگی و هنری و تجلیل از صاحبان اثر برگزیده است.

 

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا موضوع سبک زندگی را به یک گفتمان غالب در کشور تبدیل کنیم و جریان سازی فرهنگی داشته باشیم، ادامه داد: سعی می‌شود با رویکردی متفاوت نسبت به سایر جشنواره‌ها و همایش‌ها، موفقیت خود را در تنظیم راهکارها و مکانیسم‌هایی که منجر به تغییر رفتار می‌شود، تعریف کنیم.

 

ثابت‌قدم وحید با اشاره به سفر حجت‌الاسلام والمسلمین حسین شاهمرادی، دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور به استان در بیست و پنجم فروردین‌ماه، اظهار کرد: دیدار با امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی خراسان شمالی و برگزاری جلسه شورای سیاست‌گذاری همایش ملی سبک زندگی اسلامی از مهم‌ترین برنامه‌های این سفر یک‌روزه است.

 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: نشست شورای سیاست‌گذاری همایش سبک زندگی اسلامی با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین شاهمرادی، رییس شورای سیاست‌گذاری همایش سبک زندگی، دبیر شورای سیاست‌گذاری سبک زندگی، سید جواد جعفری، مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع)، مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌های خراسان رضوی، شمالی و جنوبی به عنوان اعضای این شورا و مسؤولان ارشد استان در بجنورد برگزار می‌شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات