۲۲ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸
کد خبر: ۳۲۴۲۱۵

24 فروردین؛ آغاز ثبت‌نام اعتکاف در زاهدان

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان با بیان اینکه اعتکاف آمیزه‌ای از پرورش روح و جسم است، گفت: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف از 24 فروردین‌ماه در هفت مسجد شهرستان زاهدان آغاز می‌شود.
خيور

حجت‌الاسلام علی خیور، رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، گفت: ثبت‌نام مراسم معنوی اعتکاف ایام البیض ماه مبارک رجب امسال از 24 فروردین‌ماه در هفت مسجد سطح شهرستان زاهدان آغاز می‌شود.


وی اظهار کرد: برادران علاقه مند به شرکت در مراسم معنوی اعتکاف می‌توانند جهت ثبت نام به چهار مسجد جامع واقع در خیابان آزادی، مسجد جوادالائمه(ع) جنب مزار شهدا، مسجد حضرت ولیعصر(عج) در بلوار جمهوری و نیز مسجد حضرت حسین بن علی(ع) مراجعه کنند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان زاهدان اضافه کرد: سه مسجد الزهرا(س) واقع در بلوار آزادگان، مسجد کوثر در منطقه زیباشهر و همچنین مسجد حضرت زینب(س) واقع در خیابان دانشگاه 13 نیز جهت نام‌نویسی از خواهران در نظر گرفته شده است.


وی با تأکید بر نهادینه کردن فرهنگ اعتکاف و مردمی شدن این سنت حسنه اعتکاف، گفت: هزینه مشارکت معتکفان در سال جاری مبلغ چهل هزار تومان می‌باشد که در زمان ثبت نام از متقاضیان دریافت خواهد شد.


حجت‌الاسلام خیور با اشاره به فضایل ماه رجب، بیان کرد: امام موسی کاظم(ع) می‌فرمایند «رجب نام نهری در بهشت است که از شیر سفید تر و از عسل شیرین تر است و هر کسی یک روز از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند از آن نهر به او می‌نوشاند».


وی اجرای گفتمان‌های دینی، کرسی‌های تلاوت قرآن کریم، حلقه‌های معرفتی، ایستگاه تصحیح قرائت نماز، برگزاری دعای ام داود را از برنامه‌های محتوایی مراسم معنوی اعتکاف برشمرد./831/303/ب1

ارسال نظرات