۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۹
کد خبر: ۳۲۴۰۱۸
مدیر کل اوقاف مازندران:

لحظه های معنوی ماه رجب فرصتی طلایی برای خودسازی است

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اوقاف مازندران با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمدباقر(ع) گفت:‌ لحظه های معنوی ماه رجب فرصت های بی نظیر خودسازی است.
مدير کل اوقاف و امور خيريه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ستار علیزاده، مدیر کل اوقاف و امرو خیریه مازندران امروز در مراسمی که به مناسبت حلول ماه رجب در ساری برگزار شد با تبریک حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر(ع)‌ بر لزوم بهره گیری از فیوضات الهی این ماه تاکید کرد و بیان داشت: زمینه هایی که خداوند متعال برای عبودیت و بندگی انسان فراهم کرد متعدد و مختلف است و همه این فرصت ها، به رشد و بالندگی روحی و جسمی انسان کمک می کند.

 

وی با بیان این که لحظه های معنوی ماه مبارک رجب زمینه ها و فرصت های طلایی خودسازی و عبودیت است، ادامه داد: یکی از بارز ترین امور خداپرستی و به یاد خدا بودن اقامه نماز و مناجات با خداوند متعال است که در ماه رجب این زمینه ها شکوفاتر و آماده تر است.

 

عضو شورای فرهنگی عمومی مازندران اضافه کرد: مناسبت ها و اعمال ماه رجب نشان از اهمیت این ماه عظیم و بابرکت است و در واقع ماه رجب،‌ دروازه ورود به ماه مبارک رمضان است که باید از این بستری که خداوند مهیا کرده است استفاده درست شود.

 

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با بیان این که ماه رجب وسیله تقرب الهی است،‌ تصریح کرد: شرط نزدیک شدن به هدف غایی خلقت که همان رسیدن به کمال حقیقی انسانی است، بندگی خالصانه و عبودیت ذات حق است که زمینه آن در این ماه بیشتر فراهم شده است.

 

حجت الاسلام علیزاده ماه رجب را آغاز فصل نیایش، استغفار، دعا و خودسازی دانست و گفت: این ماه فرصت مناسبی برای تقرب و زندگی بیشتر با خداوند متعال است.

 

وی با اشاره به این که ماه رجب ماه ریسمان میان خداوند متعال و بندگان است، تصریح کرد: انسان باید از این ماه ارزشمند برای وصل شدن به درگاه باری تعالی نهایت استفاده و بهره برداری را داشته باشد.

 

حجت الاسلام علیزاده افزود: خداوند متعال در ماه رجب حسنات را زیاد کرده و سیئات را از بین می برد که باید در تلاش باشیم تا بهترین ها را در این ایام نورانی برای خود رقم زده و در مسیر سعادت و رستگاری قرار گیریم.

 

استاد حوزه علمیه مازندران، مراسم معنوی اعتکاف را عبادتی برای خودسازی بیان کرد و افزود: اعتکاف امری مستحب اما تأثیر معنوی آن به حدی است که برای معتکفان خاطرات زیبا، جاودانه و ماندنی به جا می گذارد.

 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران ادامه داد: باید برای رسیدن به معرفت و محبت اهل بیت(ع) به اعتکاف نگاه عبادی و به جنبه خودسازی آن توجه شود.

 

وی به حضور و اشتیاق روزافزون جوانان و نوجوانان برای شرکت در فریضه اعتکاف اشاره کرد و اذعان داشت: خداوند در نهاد همه انسان‏ها گرایش به معنویت و توحید قرار داده و این گرایش بایدد درست هدایت شود./950/202/ب1

ارسال نظرات