۲۰ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۸
کد خبر: ۳۲۳۹۳۳
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی:

اقتصاد مقاومتی به معنای انزوا و قطع رابطه با کشورهای دیگر نیست/ مسؤولان با کاهش سخت‌گیری‌ها راه را هموار کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی گفت: اقتصاد مقاومتی به معنای انزوا و قطع رابطه با کشورهای دیگر نیست، چرا که صادرات نیازمند داشتن رابطه سازنده با جهان است.
حجت الاسلام والمسلمين يعقوبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان شمالی و امام جمعه بجنورد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این هفته مرکز استان که در محل مصلای امام خمینی (ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به اینکه اقتصاد مقاومتی یک شعار نیست بلکه ضرورت کشور است، اظهار کرد: همه مردم و مسؤولان رسالت شرعی و ملی دارند تا در این زمینه با دوری از شعار و فعالیت‌های نمایشی، وارد عرصه اقدام و عمل شوند.

 

وی با بیان اینکه موفقیت یک ملت و نظام و رسیدن آن‌ها به کمال نیازمند داشتن برنامه دقیق است، افزود: کشوری که اقتصاد آن تنها به نفت وابسته باشد توسعه نمی‌یابد و متأسفانه اکنون خام‌فروشی نفت یکی از معضلات کشور است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه اجرای دقیق اقتصاد مقاومتی حلال مشکلات کشور در این حوزه است، اضافه کرد: یکی از مبانی اقتصاد مقاومتی خروج کشور از اقتصاد تک‌محصولی و نفتی و اتکای آن به بازوان ملت است.

 

رییس شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی با بیان اینکه رونق تولید داخلی و افزایش اشتغال از دیگر مصادیق اقتصاد مقاومتی است، خاطرنشان کرد: در این راستا باید مسؤولان و مجریان با سخت‌گیری نکردن در صدور مجوزها، راه را برای تحقق اقتصاد مقاومتی هموار کنند چرا که اکنون برخی از سرمایه‌گذاران برای دریافت یک مجوز راه‌اندازی واحد تولیدی دچار مشکلات و موانع فراوانی می‌شوند.

 

وی با اشاره به اینکه افزایش صادرات نسبت به واردات یکی دیگر از محورهای تحقق شعار سال است، افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای انزوا و قطع رابطه با کشورهای دیگر نیست چرا که صادرات نیازمند داشتن رابطه سازنده با جهان است.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی ادامه داد: گویا برخی اقتصاد مقاومتی را به خوبی هضم نکرده و می‌گویند مگر می‌توان با خارج از کشور ارتباط نداشته باشیم؟ در حالی که منظور رهبر معظم انقلاب از اقتصاد مقاومتی به هیچ عنوان قطع رابطه با دیگر کشورها نیست بلکه پویا کردن اقتصاد از داخل است.

 

خطیب نماز جمعه بجنورد اظهار کرد: در اقتصاد مقاومتی می‌بایست خود را برای صادرات کالاهای ایرانی آماده کنیم و به جای واردات هواپیما به سمت تولید هواپیما، سوخت هواپیما و سایر محصولات و صادرات آن‌ها برویم.

 

دل‌خوش بودن به وعده‌های دشمنان عقلانی نیست

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در ادامه با تأکید بر اینکه باید مسؤولان و دولت‌مردان به داد مردم و کشور برسند، افزود: برجام امضا شده اما در این چند ماه چه میزان از آن اجرایی شده و چه تأثیری گذاشته است؟

 

وی اضافه کرد: دشمنان حتی پس از توافق هسته‌ای و امضای برجام نیز به صراحت می‌گویند که دست از کارهای خود برنداشته‌اند چرا که برجام تنها یک تاکتیک بود و ما تنها روش مواجهه خود با نظام جمهوری اسلامی را تغییر داده‌ایم.

 

رییس شورای استانی حوزه‌های علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: اعتماد به این گرگ‌ها عاقلانه نیست به همین دلیل باید به جای دل‌خوش بودن به وعده‌های دشمنان، اقتصاد مقاومتی را به یک گفتمان، فرهنگ، سیاست و نقشه‌ راه برای خود بدل کرده و بر اساس آن حرکت کنیم.

 

قطع رابطه با آمریکا یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی است

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیستم فروردین‌ماه، سالروز قطع ارتباط ایران با آمریکا در سال 59، اظهار کرد: در چنین روزی سفارت‌خانه‌های آن‌ها که در اصل جاسوس‌خانه و توطئه‌خانه بود در ایران اسلامی بسته شد.

 

وی با بیان اینکه قطع رابطه با آمریکا یکی از برکات انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بود که ثمرات فراوانی داشته است، خاطرنشان کرد: این قطع ارتباط سبب شد تا کشور ما به استقلال کامل رسیده و امکان جاسوسی مزدوران خارجی در ایران اسلامی از بین برود.

 

امام جمعه بجنورد همچنین با گرامیداشت بیستم فروردین، روز ملی فناوری هسته‌ای، گفت: ایران اسلامی توانست با دانش بومی و تکیه بر توان و تخصص دانشمندان خود به فناوری هسته‌ای دست یابد اما دشمنان در ابتدا نمی‌توانستند این مؤفقیت مهم را باور کنند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با بیان اینکه صنعت هسته‌ای ایران و مؤفقیت‌های حاصل‌شده در این زمینه باعث شد تا دشمنان مجبور به نشستن در پای میز مذاکره با ایران شوند، افزود: با وجود توافق هسته‌ای انجام‌شده، دشمنان نخواهند توانست این دانش و صنعت را از ایران اسلامی بگیرند و این آرزوی خود را گور می‌برند./9314/201/ب2

ارسال نظرات