۱۹ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵
کد خبر: ۳۲۳۷۶۷

حماس دخالت در امور داخلی مصر را رد کرد

خبرگزاری رسا ـ نایب ربیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" تاکید کرد که این جنبش مخالف هر گونه طرحی است که به قیمت ضربه زدن به اراضی مصر و به ویژه صحرای سینا سعی در حل مساله فلسطین را داشته باشد.
هنيه

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اسماعیل هنیه در جریان نشست مشترک گروه های فلسطینی به منظور بررسی نتایج دیدارهای هیات حماس با مقامات مصری در قاهره و دیدارهای هیات آن با رهبران جنبش فتح در دوحه ـ پایتخت قطر‌ـ تصریح کرد که حماس علاقه مند به احیای روابط خود با مصر و پایان دادن به اختلافات گذشته و آغاز مرحله جدید است و تلاش برای احیای روابط با مصر ناشی از دیدگاه راهبردی این جنبش است.

 

هنیه ضمن رد هر گونه دخالت حماس در امور داخلی مصر تاکید کرد که این جنبش اهتمام ویژه ای به امنیت ملی مصر دارد و به تعهدات خود در زمینه کنترل مرزهای نوار غزه پایبند است و به احدی اجازه نمی دهد که از طریق اراضی باریکه غزه به مصر ضربه بزند یا از این منطقه برای ضربه زدن به این کشور استفاده کند.

 

وی افزود: حماس هیچ نقش امنیتی یا نظامی در مصر ایفا نمی کند و این جنبش در گفت وگوهای اخیر به دنبال توافق جدیدی نبود، بلکه سعی در اجرای توافقات قبلی و به ویژه توافق قاهره را داشت.

 

این رهبر برجسته جنبش حماس ضمن تمجید از انتفاضه قدس ملت فلسطین به ویژه در کرانه باختری، خاطر نشان کرد که چالش های متعددی پیش روی فلسطینیان ساکن نوار غزه وجود دارد و خطرات مختلفی آرمان ملی فلسطین را تهدید می کند.

 

وی درباره آشتی ملی فلسطین هم اظهار داشت که آشتی ملی و پایان دادن به شکاف داخلی یک تصمیم راهبردی برای حماس است و گفت وگوهای جاری در دوحه با جدیت دنبال می شود. نایب رئیس دفتر سیاسی حماس تصریح کرد که حماس در این گفت وگوها دنبال توافق جدید نیست، بلکه سعی در اجرای توافقات قبلی را دارد.

 

از سوی دیگر، خلیل حیه عضو دفتر سیاسی جنبش حماس از نتایج دیدارهای صورت گرفته با مقامات مصری در قاهره و دیدارهای هیات حماس با رهبران فتح در دوحه ابراز خرسندی کرد./980/ب102/د

ارسال نظرات