۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۰
کد خبر: ۳۲۳۴۰۶
استاد حوزه علمیه قم:

احیاگری عاشورا مدیون مجاهدت‌های حضرت زهرا است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که احیاگری عاشورا مدیون مجاهدت های حضرت زهرا(س) است، گفت: اگر تربیت دینی حضرت زهرا(س) نبود و شخصیت های مانند امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در دامان ایشان تربیت نمی شدند عاشورا و احیاگری آنها برای بشریت ممکن نمی شد.
حضرت زهرا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علیزاده، استاد حوزه علمیه قم، شامگاه امروز در حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به این که احیاگری عاشورا مدیون مجاهدت های حضرت زهرا(س) است، گفت: اگر تربیت دینی حضرت زهرا(س) نبود و شخصیت های مانند امام حسین(ع) و حضرت زینب(س) در دامان ایشان تربیت نمی شدند عاشورا و احیاگری آنها برای بشریت ممکن نمی شد.


وی افزود: مجاهدت، غیرت، خستگی ناپذیری، زمان شناسی از جمله صفت های بارز حضرت زهرا (س) است.


استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد: یکی از ویژگی های حضرت زهرا (س) جایگاه الگو بودن آن حضرت است به این معنی که ما باید در تمامی ابعاد زندگیمان از ایشان تبعیت کنیم.

 

حجت الاسلام علیزاده با اشاره به روایتی از امام حسن عسکری (ع) درباره حضرت زهرا (س) گفت: امام حسن عسکری(ع) می فرمایند ما ائمه حجت خدا بر مردم هستیم و حضرت زهرا (س) حجت خدا بر ما هستند وامام زمان(عج) نیز در این باره می فرمایند: «و فِی ابْنَهَ رَسُول الله(ص) لی أُسْوَهُ حَسَنَهً»؛ دختر پیامبر خدا(ص) برای من الگوی نیکویی است بنابراین وقتی این بانو الگوی ائمه اطهار (ع) هستند برای ما نیز الگو مناسبی خواهند بود.


وی حدیث کسا را از جمله ادله برای بیان جایگاه حضرت زهرا (س) در خانواده برشمرد و تصریح کرد: حضرت زهرا (س) در جایگاه فرزندی رسول خدا(ص) و همسری حضرت علی(ع) و مادری فرزندانشان اسوه ای حسنه هستند و این خانواده با محوریت ایشان ارتباط معنوی و عاشقانه زیادی باهم داشتند همچنین این بانو اضافه بر نقش آفرینی در خانواده، انسانی عابد و پرهیزگار بودند و نماز و عباداتشان را در نهایت زیبایی انجام می دادند.


استاد حوزه علمیه قم نقش آفرینی حضرت زینب(س) در واقعه عاشورا را الگو برداری این بانو از مادرشان، حضرت زهرا (س) عنوان کرد و گفت: حضرت فاطمه زهرا (س) انسانی مجاهد، غیور، خستگی ناپذیر و زمان شناس بود و تربیت ایشان موجب نقش آفرینی بی بدیل حضرت زینب (س) در واقعه کربلا شد.

 

وی یادآور شد: اگر تربیت دینی این بانو نبود برای همیشه نهضتی انسان مانند عاشورا برای ولایت در تاریخ اتفاق نمی افتاد و بشر امروزی هدایت پذیری خود را مدیون مجاهدت های حضرت زهرا(س) است./968/پ202/ی

ارسال نظرات