۱۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴
کد خبر: ۳۲۳۳۲۲

پاسخ حماس به شایعه پراکنی نتانیاهو

خبرگزاری رسا ـ حماس با اعلام در اختیار داشتن 4 نظامی اسیر صهیونیستی هرگونه شک و تردید درباره مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیم درباره آزادی این نظامیان اسیر در قبال آزادی اسرای فلسطینی را برطرف کرد.
حماس

 

به گزارش خبرگزاری رسا، گردان‎های شهید عزالدین قسام شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی "حماس" با اعلام در اختیار داشتن 4 نظامی اسیر صهیونیستی ورق را به سود خود برگرداند و در عین حال، هرگونه شک و تردید درباره مذاکرات مستقیم یا غیر مستقیم درباره آزادی این نظامیان اسیر در قبال آزادی اسرای فلسطینی را برطرف کرد.


کارشناسان مسائل صهیونیستی بر این باورند که این پیام گردان های قسام لرزه بر اندام صهیونیست ها انداخت و اعتبار مجموعه نظامی این رژیم را به زیر سوال برد. علاوه بر این، پاسخ اخیر قسام دولت بنیامین نتانیاهو را برای حل و فصل هر چه سریعتر پرونده نظامیان اسیر صهیونیستی تحت فشار قرار خواهد داد و موقعیت آن در مذاکرات مبادله اسرا در آینده را هم تضعیف خواهد کرد.

 

این کارشناسان همچنین خاطر نشان کرده اند که فایل ویدیوئی اخیر قسام مراجع سیاسی و دولت راستگرای تندروی نتانیاهو را در باتلاقی انداخت و آنها را رو در روی افکار عمومی جامعه صهیونیستی قرار داد.

 

لازم به ذکر است که ابو عبیده سخنگوی گردان های قسام روز جمعه گذشته طی گفت وگویی تلویزیونی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی جز در قبال پرداخت تاوان و بهای لازم هیچ اطلاعاتی درباره سرنوشت 4 نظامی اسیر خود کسب نخواهد کرد. وی در عین حال هر گونه مذاکره یا تماس با طرف صهیونیستی درباره این نظامیان را تکذیب کرد.

 

گردان های قسام همچنین برای اولین بار تصویر 4 نظامی اسیر صهیونیستی را در جریان این سخنرانی ابو عبیده به نمایش درآورد که در آن تصاویر شائول آرون و هدار گولدن که از زمان جنگ 51 روزه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در تابستان سال 2014 ناپدید شده اند، در کنار تصاویر "آبراهام منگستو" و یک نظامی دیگر که برای اولین بار خبر اسارت وی فاش شد، دیده می شود.

 

کارشناسان مسائل صهیونیستی از این پیام کوتاه شاخه نظامی حماس به عنوان زلزله ای "6 ریشتری" یاد کردند که ارکان رژیم صهیونیستی را به لرزه درآورد و با وجود تلاش های رسانه های صهیونیستی برای کم اهمیت جلوه دادن آن، شاید پس لرزه هایی هم داشته باشد.

 

نمایش تصاویر این 4 نظامی اسیر صهیونیستی جنجال گسترده ای در رسانه های این رژیم به پا کرده است و آنها بخش زیادی از اخبار خود را به سخنرانی ابو عبیده سخنگوی گردان های قسام اختصاص داده و سعی در متهم کردن جنبش حماس به تلاش برای بازی کردن با اعصاب صهیونیست ها در ماجرای نظامیان اسیر صهیونیستی دارند.

 

در همین راستا، شبکه 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی از انتشار تصاویر نظامیان اسیر صهیونیستی توسط گردان های قسام به عنوان تلاشی برای تحریک احساسات صهیونیست ها و بازی با این برگ برنده یاد کرده و آورده است که این هم مانور جدیدی برای تحریک افکار عمومی جامعه صهیونیستی علیه بنیامین نتانیاهو است.

 

این شبکه تلویزیونی صهیونیستی عنوان سخنرانی ابو عبیده را "مانور حماس ـ 4 نظامی صهیونیستی در دست ماست" انتخاب کرده بود و "یارون اشنایدر" گزارشگر آن مدعی شد که حماس با انتشار این تصاویر تلویزیونی بار دیگر سعی در فریب تل آویو و راه اندازی جنگ روانی علیه آنرا دارد و می خواهد تهدیدات جدیدی علیه آن مطرح کند./994/ب102/د

ارسال نظرات