۱۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۱
کد خبر: ۳۲۲۹۹۵
امام جمعه موقت شهرری:

ولایت فقیه محور سیاسی جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت شهرری با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع مداحان، گفت: محور سیاست جامعه اسلامی، ولایت فقیه است.
حجت‌الاسلام عبدالعلي ابراهيمي، امام جمعه موقت شهرري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام عبدالعلی ابراهیمی، امام جمعه موقت شهرری، امروز در خطبه اول نماز جمعه که در مصلای شهرری برگزار شد با دعوت نماز گزاران به تقوای الهی گفت: رعایت حقوق دیگران، از مظاهر تقوا است.

 

وی با اشاره به فرازی از دعای امام سجاد(ع) در صحیفه سجادیه، بیان داشت: امام سجاد(ع) فرمودند خدایا چه کسی می‌تواند شیرینی محبت و دوستی با تو را چشیده باشد و دنبال محبت و دوستی غیر تو باشد و همچنین امام سجاد از بی‌حالی، تنبلی، غم و ترس به خداوند متعال پناه می‌برد؛ زیرا خصوصیات یاد شده مانع کسب محبت و دوستی الهی قرار دارد.

 

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان سؤالی که آیا مومن حق دارد غمگین باشد و غم درونی خود را به دیگران منتقل کند؟ گفت: حضرت علی(ع) فرمودند مومن واقعی، شادی خود را در چهره و غمش را در درون خود پنهان می‌کند.

 

امام جمعه موقت شهرری افزود: پیامبر(ص) فرمودند زمانی که با برادرت روبه‌رو  می‌شوی خوشرو باش؛ خوشرویی در روابط اجتماعی بسیار حائز اهمیت است، چرا که ترش‌رویی سبب نفرت و خوش‌رویی موجب جذب دوستان می‌شود.

 

وی در خظبه دوم با دعوت حاضران به تقوای الهی، ابراز کرد: روز 13 فروردین، روز طبیعت نامگذاری شده است و اهمیت دادن به طبیعت در جامعه اسلامی بسیار مورد توجه و به عنوان یک فرهنگ سبب بالندگی ملت می‌شود.

 

حجت الاسلام ابراهیمی درباره روز جهانی کتاب کودک، تأکید کرد: والدین و مربیان تربیتی باید در راستای آماده سازی ذهن کودکان و انس آنان با کتاب تلاشی وافر داشته باشند.

 

امام جمعه موقت شهرری با اشاره به سخنرانی بسیار ارزشمند رهبر معظم انقلاب در جمع مداحان و ذاکران اهل بیت(ع)، اظهار داشت: حضرت آقا اهمیت دادن به مرثیه سرایی و توجه ویژه به اهل بیت(ع) را به مداحان توصیه کرد و فرمودند مداحان باید تبیین سیره ائمه معصومین(ع) را در رأس امور خود قرار دهند.

 

وی افزود: همچنین امام خامنه‌ای ورود به سیاست را به آنان متذکر شدند؛ محور سیاست، ولایت فقیه است.

 

حجت الاسلام ابراهیمی در ادامه گفت: رهبر معظم انقلاب با بیان اینکه امروز باورهای دینی جوانان مورد هدف دشمنان قرار گرفته است فرمودند مداحان باید باورهای دینی جوانان را تقویت کنند./813/201/ب2

ارسال نظرات