۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶
کد خبر: ۳۲۲۷۴۱
استاد حوزه علمیه:

غربگرایی نشانه خودباختگی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه گفت: تمایلات غرب‌گرایانه نشانه خوباختگی است و افرادی که در حوزه اقتصاد به دشمنان نظر دارند فراموش نکنند که تحریم‌های نظامی چگونه سبب تقویت سامانه موشکی ایران شد.
اقتصاد مقاومتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام ولی الله صادقی، استاد حوزه و دانشگاه، صبح امروز در جمع تعدادی از دانشجویان دانشگاه‌های شهرضا عنوان کرد: دوران دانشجویی فرصت مناسبی برای تحقیق و پژوهش دو حوزه‌های مختلف مسائل اجتماعی است، دانشجویان از فرصت پیش آمده برای افزایش دانش و آگاهی خود استفاده کنند و اجازه ندهند زمان تحقیق و پژوهش از دست برود.

 

وی در ادامه افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلاتی که در دانشگاه‌های کشور وجود دارد، غفلت از مطالعات اجتماعی و پژوهش در زمینه مسائل علوم انسانی است، در حالی که افزایش دانش و آگاهی در این حوزه‌ها سبب هدایت دانش‌های فنی و مهندسی به سمت نیازهای اجتماعی و مردم می‌شود.

 

استاد حوزه و دانشگاه، استفاده ابزاری از علم در جهت ارتقاء جایگاه دانشگاه‌های اسلامی را یکی از مهم‌ترین رسالت‌های دانشجویان ایرانی دانست و تصریح کرد: انقلاب اسلامی این فرصت را ایجاد کرده است که دانشجویان فارق از جو سازی‌های رسانه‌های غربی و بزرگ‌نمایی تئوریسین‌های غربی به علوم و معارف اسلامی و تاریخ باشکوه کشورمان توجه کنند و مبانی توسعه علمی را در کشور ایجاد کنند.

 

حجت الاسلام صادقی، با تأکید بر لزوم افزایش دانش رسانه‌ای دانشجویان گفت: متأسفانه یکی از مسائل و معضلات حوزه علم و تحقیق در کشورمان، سواد اندک رسانه‌ای بسیاری از دانشجویان است، بسیاری از دانشجویان دانشگاه‌های مختلف از فعالیت‌های خبری و عناوین خبرگزاری‌ها و جراید ملی بی اطلاع هستند، و این در حالی است که این گروه از دانشجویان، سعی می‌کنند اطلاعات و اخبار خود را از منابع برون مرزی کسب کنند، بدون اینکه به ماهیت خبیثانه این رسانه‌ها آگاه باشند.

 

وی تصریح کرد: مطالعه و آگاهی از مسائل مختلف غیر درسی، پیگیری روزانه اطلاعات و اخبار از منابع مختلف خبری داخلی و مطالعه هدفمند کتاب‌های درسی باعث می‌شود، دانشجویان به شخصیت‌هایی تحلیل‌گر با دانش‌هایی روزآمد تبدیل شوند که در حوزه‌های مختلف به وجود و حضور ان‌ها نیاز است.

 

استاد حوزه و دانشگاه در بخش دیگری از سخنان خود، دانشجویان را مدیران اجرایی آینده کشور برشمرد و افزود: مدیرانی که در نظام جمهوری اسلامی فعالیت می‌کنند با سایر مدیران در سایر کشورها تفاوت دارند، مدیران ایران اسلامی باید، توسعه همه جانبه ایران اسلامی، رشد و تعالی فرهنگی جهان اسلام و ایجاد زمینه مناسب برای آمادگی فکری برای ظهور امام زمان(عج) را، همزمان دنبال کنند.

 

حجت الاسلام صادقی گفت: مدیران حال و آینده کشور باید بدانند کشور ما در عرصه نظامی به خود کفایی رسید زیرا وقتی بیگانگانی که روز در این زمینه محتاج آن‌ها بودیم، ما را تحریم کردند، در برابر این رفتار آن‌ها ایستادگی کردیم و دانش‌های نظامی را در کشور بومی‌سازی کرده و به خودکفایی رسیدیم؛ خودکفایی نظامی ما به فرموده رهبر معظم انقلاب، باید الگوی خودکفایی در سایر بخش‌ها باشد؛ از همین جهت ایشان برنامه اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند و خواستند که در مرحله عمل، اجرا شود.

 

وی تصریح کرد: مطالعه تاریخ کشورمان به ویژه تاریخ معاصر ایران نشان می دهد، گرایش به غرب و شرق و دیگر بیگانگان، همیشه نشانه خود باختگی بوده است، جوانان و دانشجویانی که هم اکنون در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور تحصیل می‌کنند باید طوری رفتار کنند که در زمان مدیریت آن‌ها، اصلاٌ نامی از غرب‌گرایی و شرق‌گرایی در کشور مطرح نباشد، اگر به این مرحله برسیم، می‌توانیم ادعا کنیم که سربازان خوبی برای ولایت و رهروان شایسته‌ای برای امام راحل(ره) هستیم.

 

استاد حوزه و دانشگاه در پایان، گفت: تمایلات غرب‌گرایانه نشانه خوباختگی است، افرادی که در حوزه اقتصاد به دشمنان نظر دارند فراموش نکنند که تحریم‌های نظامی چگونه سبب تقویت سامانه موشکی ایران شد./868/202/ب1

ارسال نظرات