۰۸ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۳
کد خبر: ۳۲۲۷۳۹
کارشناس مسائل مذهبی:

اقتصاد مقاومتی، الگویی برگرفته از احکام دین اسلام است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس مسائل مذهبی گفت: اقتصاد مقاومتی، مشکلات کشور در حوزه اقتصاد را حل می‌کند، بی توجهی به الگوهای اقتصاد مقاومتی که برگرفته از احکام دین اسلام اسلام است، سبب استمرار مشکلات مادی و اقتصادی مردم می‌شود.
حجت الاسلام جاوري شهرضا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمدحسین جاوری، کارشناس مسائل دینی و استاد حوزه، صبح امروز در مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرضا عنوان کرد: ایمان و اعتقاد راسخ مردم به مبانی دینی، زمینه شکل گیری و پیروزی انقلاب اسلامی شد.
 
وی تصریح کرد: اعتقاد و اطمینان مردم به مرجعیت شیعه در طول تاریخ وجود داشته، اما این اعتقاد و التزام به مرجعیت در زمان امام خمینی(ره) به بار نشست و زمینه پیروزی قیام مردم به رهبری ایشان را فراهم کرد.
 
کارشناس مسائل دینی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حوادث منطقه خاورمیانه، گفت: امروز کشورهای یمن و سوریه عرصه منازعات قدرت طلبانه کشورهایی است که در مجامع جهانی ندای حمایت از حقوق بشر را سر می‌دهند.
 
حجت الاسلام جاوری تأکید کرد: یکی از مهم‌ترین مواردی که در گزینش افراد برای تصدی سمت ریاست جمهوری در ایالات متحده آمریکا مطرح است، حمایت بی چون و چرا از صهیونیست و اسرائیل است.
 
وی در ادامه افزود: اسرائیل دولتی است متشکل از یهودیانی که در طول تاریخ، به ویژه در دوران معاصر با غارت و چپاول ثروت‌های ملل مختلف ، توانسته‌اند کرسی‌های فراوانی را برای اعمال قدرت در مناطق مختلف جهان ایجاد کنند؛ تفکر صهیونیست در واقع همان تفکر داعشی در جهان اسلام است اما متأسفانه برخی از ساده اندیشان گمان می‌کنند تنها داعش و یا سلفی‌ها دشمن ما هستند.
 
کارشناس مسائل مذهبی اظهار کرد: پس از غیبت کبری، انقلاب اسلامی، تنها تفکری است که در برابر تعصب مذهبی ایستادگی کرده است؛ انقلاب اسلامی سبب شد تا جهانیان با اسلام رئوف و مهربانی که پیامبر اسلام(ص) ندای آن را در جهان گسترد آشنا شوند، و با توجه به اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های تفکر اسلام ناب محمدی(ص) ایستادگی در برابر تفکرات داعش‌گونه در هر دین و مذهبی است، بنابراین همان تفکرات الحادی و افراطی نیز، با آن مخالفت می‌کنند.
 
حجت الاسلام جاوری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری سال 95 تحت عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل»، گفت: اقتصاد مقاومتی به ما می‌گوید، دست خود را در برابر بیگانه دراز نکنید، زیرا بیگانه در برابر چیزی که به شما می‌دهد حتماٌ چیز بهتری را نیز از شما مطالبه می‌کند و آن چیز، ایمان و اعتقاد شما است.
 
وی در ادامه افزود: ریاست جمهوری آمریکا در سفر خود به کوبا در برابر آرامگاه فردی خودش سال‌ها قبل دستور تیرباران او را داده بود، ادای احترام می‌کند، افرادی که به ایجاد روابط با آمریکا دلخوش کرده‌اند، بدانند که اوباما بسیار علاقه‌مند است روزی با دستان خودش در آرامگاه شهدای بزرگ ما ادای احترام کند، اما آن روز به فرموده امام راحل(ره)، روز شکست آرمان‌هاست.
 
کارشناس مسائل مذهبی تأکید کرد: شهدایی که جان خود برای استقلال و آزادگی ما اهداء کردند، الگوهای جاودانه ایستادگی و مقاومت هستند، ما باید از حرف و سخن آن‌ها درس بیاموزیم، اگر شهیدان و ایثارگران و رزمندگان به آمریکا چشم امید داشتند، هیچ‌گاه نه پیروز می‌شدند و نه به رستگاری ابدی نائل می‌شدند، بنابراین افرادی که می‌خواهند در دنیا و اخرت سعادت‌مند باشند، باید با تأسی به اخلاق شهدا، در برابر دشمن ایستادگی کنند.
 
حجت الاسلام جاوری در پایان گفت: اقتصاد مقاومتی، مشکلات کشور در حوزه اقتصاد را حل می‌کند، بی توجهی به الگوهای اقتصاد مقاومتی که برگرفته از احکام دین اسلام اسلام است، سبب استمرار مشکلات مادی و اقتصادی مردم می‌شود./868/202/ب2
ارسال نظرات