۰۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۲۲۵۵۵
حجت‌الاسلام‌ شرفخانی خبر داد؛

استقبال مسافران نوروزی از برنامه های طرح آرامش بهاری

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه از استقبال گسترده مردم از مراسم تحویل سال در امامزاده‌گان و بقاع متبرکه سراسر کشور و برنامه های طرح ملی آرامش بهاری به ویژه خیمه های معرفت خبر داد.
حجت الاسلام احمد شرفخاني

به گزارش خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام‌ و المسلمین شرفخانی در گفت‌وگویی با بیان این مطلب افزود : مردم متدین و مومن از ساعت 6 صبح برای حضور در مراسم تحویل سال نو در امامزاده‌گان حضور یافته بودند و حتی با وجود فاصله زیاد بعضی از امامزاده‌ها از شهرها، شاهد ازدحام جمعیت بودیم که این امر از علاقه مردم به برنامه های معنوی و حضور در کنار بقاع متبرک ونورانی فرزندان اهل بیت عصمت وطهارت حکایت می‌کند.

 

در مراسم تحویل سال نو امامزادگان ، برنامه‌هایی از قبیل زیارت آل‌یاسین، تواشیح، دعای تحویل سال و پخش مستقیم سخنان مقام معظم رهبری در این مراسم اجرا شد.
استقبال مردم از خیمه‌های معرفت در طرح آرامش بهاری

 

براساس گزارش‌های رسیده از استان‌های مختلف کشور، میزان استقبال از خیمه‌های معرفت به ویژه در بخش مشاوره و کارشناسان و روحانیون قابل توجه بوده است.

 

به گزارش ستاد خبری طرح آرامش بهاری، خانواده‌ها در بخش مشاوره تربیت فرزند، بیشترین مراجعات را به این خیمه‌ها داشته‌اند. دغدغه مردم در این زمینه حکایت از وجود آسیب‌های اجتماعی در کشور حکایت می‌کند، بنابراین خانواده‌های مراجعه کننده با توجه به سوالات مطرح شده توسط آنها به دنبال تحکیم خانواده و تربیت صحیح فرزندان خود هستند.

 

یکی از عوامل دیگر استقبال خانواده‌ها از خیمه‌های معرفت بحث تربیت دینی و همچنین جذابیت‌های آرامش بهاری در امامزادگا ن است.

 

با توجه به تدابیر اتخاذ شده، مراجعه کودکان هم به خیمه‌های معرفت قابل توجه است، زیرا جذابیت‌های خاص کودکانه در این خیمه‌ها به چشم می‌خورد.

 

تلاش‌های جهادی خادمین بقاع متبرکه در طرح آرامش بهاری
محرابی دبیر ستاد طرح آرامش بهاری اقدامات انجام گرفته توسط کارکنان سازمان اوقاف وخادمین بقاع متبرکه را در اجرای شایسته طرح آرامش بهاری نوعی حرکت جهادی دانست.

 

وی این حرکت را الگوی مدیریتی مطلوبی دانست وافزود : بسیاری از مسئولان سازمان اوقاف در استان‌ها با وجود فرا رسیدن تعطیلات نوروزی همچنان در ادارات حضور دارند تا طرح آرامش بهاری به بهترین نحو اجرا شود ، حتی برخی از کارکنان چند روزی است که به دلیل وجود کارهای متعدد در طرح آرامش بهاری، موفق به دیدار خانواده‌های خود نشده‌اند و این نشان از خدمت متعهدانه آنها دارد.

 

اسکان مسافران و زائران در اماکن اقامتی طرح آرامش بهاری

به گزارش ستاد خبری طرح آرامش بهاری، سازمان اوقاف در راستای اجرای هرچه بهتر طرح آرامش بهاری و تامین رفاه مسافران، مکان‌های مربوط به اسکان آنها را در شکل ثابت وموقت ساماندهی کرده تا مسافران بتوانند با کمترین هزینه از این اماکن اقامتی استفاده کنند.

 

نظرسنجی‌های انجام شده نشان می‌دهد مردم و مراجعه‌کنندگان به زایر سراها وسوییت های امامزادگان در طرح آرامش بهاری از امکانات در نظر گرفته شده در بخش اسکان رضایت دارند./1325/102/ب2

 

منبع: سازمان اوقاف

ارسال نظرات