۲۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۹
کد خبر: ۳۲۲۴۹۱
مدیر دارالشفاء حضرت مهدی مسجد مقدس جمکران خبر داد؛

ارائه خدمات درمانی شبانه روزی به زائران نوروزی مسجد مقدس جمکران

خبرگزاری رسا ـ مدیر دارالشفاء حضرت مهدی مسجد مقدس جمکران گفت: از روز بیست و پنجم اسفند ماه سال جاری تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه 95 به صورت شبانه‌روزی در دارالشفاء حضرت مهدی (عج) به زائران و مسافران نوروزی ارائه خدمت خواهیم کرد.
مسجد مقدس جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، دکتر ابراهیم حاجی‌مظفری با بیان اینکه دارالشفاء حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) مسجد مقدس جمکران با هدف ارائه خدمات درمانی به زائران، مسافران و مجاورین این مکان مقدس در دو دهه اخیر فعالیت داشته است، اظهار کرد: در گذشته امکانات فضا و تجهیزات دارالشفاء در خور شان زائران و مجاوران این مکان مقدس نبود ولی با همت خیرین و به ویژه اقدام تکمیلی حضرت آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی ساختمان جدید با زیربنایی حدود 3 هزار متر مربع در نیمه شعبان سال 94 به بهره‌داری رسید.

 

وی ادامه داد: پس از بهره‌برداری ساختمان جدید دارالشفاء حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) مسجد مقدس جمکران اقدامات درمانی که مشکل مردم را برطرف کند به تدریج توسعه یافته و خدمات پزشک عمومی در شیفت‌های مختلف، داروخانه، تزریقات، جراحی‌های سرپایی و سونوگرافی ارائه می‌شود.

 

مدیر دارالشفاء حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه) تصریح کرد: خدمات پاراکلینک نیز مدتی است با فعال کردن آزمایشگاه، شنوایی سنجی، نوار مغز، اکو، اکوی قلب و تست ورزش در دارالشفاء ارائه می‌شود و به دنبال آن هستیم اینگونه خدمات را برای بیماران بیشتر کنیم تا آنها با حداقل هزینه از خدمات برخوردار شوند.

 

حاجی‌مظفری با بیان اینکه دو شیوه برای درمان‌های تخصصی بیماران داریم، عنوان کرد: از پزشکان متخصصی که از گذشته تاکنون به صورت افتخاری با ما همکاری دارند تشکر می‌کنیم چرا که آنها هر چند وقت یکبار با حضور در دارالشفاء موجب بهره‌مندی مردم از تخصص‌شان می‌شوند و به درمان بیماران می‌پردازند.

 

وی تصریح کرد: پزشکان افتخاری برای معاینه و درمان بیماران اعصاب و روان، گوش، حلق و بینی، ارتوپدی، داخلی و دیابت در دارالشفاء حضور پیدا می‌کنند که برای بیماران دیابت و پیشگیری از ابتلا به آن به صورت ویژه اقداماتی صورت گرفته و کلاس‌های آموزشی نیز برگزار خواهد شد.

 

مدیر دارالشفاء مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه خدمات کلینیک ویژه با تعرفه دولتی ارائه می‌شود، اذعان کرد: برای تکمیل شدن چرخه درمان تخصصی و دائر شدن کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی با دانشگاه علوم پزشکی استان قم تفاهم‌نامه امضاء کردیم و مختصصین قلب، داخلی، گوارش، نفولوژیست، جراحی مغز و اعصاب و نورولوژیست سه روز در هفته در دارالشفاء حضور دارند و بیماران برای بهره‌مندی از خدمات به آنها مراجعه می‌کنند.

 

حاجی‌مظفری با بیان اینکه کلینیک ویژه تخصصی و فوق تخصصی دارالشفاء مسجد مقدس جمکران از اول بهمن ماه سال جاری آغاز به کار کرده است، گفت: ان‌شاالله در آینده‌ای نزدیک این کلینیک رو به توسعه خواهد بود و امیدواریم بخش‌های تخصصی دیگری به آن اضافه کنیم تا زائرین، نمازگزاران، مردم قم و استان‌های همجوار از خدمات آن بهره‌مند شوند.

 

وی یادآور شد: پزشکان فوق تخصص زنان و زایمان ساعت 16 روزهای پنج‌شنبه هر هفته در دارالشفاء حضور پیدا می‌کنند و اقدامات درمانی را برای بیماران انجام می‌دهند که این کار با استقبال قابل توجه بیماران و از سوی دیگر متخصصین زنان و زایمان مواجه شده است و ما نیز قصد داریم این اقدام را توسعه دهیم.

 

مدیر دارالشفاء مسجد مقدس جمکران تصریح کرد: خدمات مامایی به صورت روزانه در دارالشفاء ارائه می شود.

 

حاجی‌مظفری با بیان اینکه سعی کردیم در حد امکان از خدمات درمانی عمومی، تخصصی و در کنار آن نیازهای پارا کلینیک بیماران را ارائه دهیم، یادآور شد: دندانپزشک آقا و خانم روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه هر هفته در دارالشفاء حضور دارند و ارائه خدمت می‌کنند.

 

وی پیرامون اقدامات صورت گرفته برای خدمات دهی به زائران در نوروز 95 گفت: برای بحث ایام عید نوروز و مناسبت‌های خاص شرایط کاری متفاوت است و بر همین اساس از روز بیست و پنجم اسفند ماه سال جاری تا پایان روز پانزدهم فروردین ماه 95 به صورت شبانه‌روزی و آماده باش کامل در خدمت کسانی که نیاز به درمان دارند خواهیم بود تا مسافران، نمازگزاران و همشهریان و هم‌استانی‌ها با کمترین مشکل از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

 

مدیر دارالشفاء مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: با نگاه بسیار خوب تولیت و مسئولان مسجد مقدس جمکران قصد داریم خدمات درمانی ویژه را که پر هزینه هم است برای بیماران ارائه دهیم تا بتوانند از مزیت‌های خاص دارالشفاء بهره‌مند شوند.

 

حاجی‌مظفری با اشاره به سهولت در رفت و آمد مردم قم به دارالشفاء عنوان کرد: با توجه به مسیر بلوار پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله) شهروندان می‌توانند در فاصله زمانی کوتاهی و بدون ترافیک به دارالشفاء مراجعه کنند و از خدمات آن بهره‌مند شوند./907/102/ب2

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات