۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱
کد خبر: ۳۲۲۴۰۶
آیت الله طه محمدی مطرح کرد؛

رسالت حوزه‌های علمیه تربیت انقلابی طلاب است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان همدان با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در دیدار خود با نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همواره بر تربیت انقلابی طلاب توصیه می کنند گفت: رسالت حوزه‌های علمیه تربیت طلاب انقلابی است.
آيت الله طه محمدي، امام جمعه همدان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت‌الله غیاث الدین طه محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه های نماز جمعه شهر همدان با اشاره به گذشتن سال 94، اظهار داشت: سال 94 با همه حوادث خود با خوبی سپری شد و به شکر خدا کشور ایران از از گرفتاری های منطقه در امان ماند.

 

وی اظهار داشت: یکی از سنت های قدیمی کشور سنت خانه تکانی است اما خود این سنت بر دو نوع است خانه تکانی درونی و خانه تکانی ظاهری که باید به هر دو توجه شود چرا که همه گرفتاری ها و آسایش انسان از دل او سرچشمه می گیرد.

 

امام جمعه همدان با اشاره به درس بزرگ طبیعت در نوروز، خاطر نشان کرد: درس بزرگ طبیعت در نوروز به انسان این است که با تغییر در طبیعت به دنبال تغییر درونی در احوال خویش باشد که اگر چنین نباشد باید انسان فکری اساسی برای خود انجام دهد.

 

وی تصریح کرد: در آیات قرآن کریم بارهل درباره تغییر و تحول انسان اشاره شده است و وقایعی که در منطقه رخ می دهد حاصل بیرحمی و درنده خویی افراد است که از احوال درونی خویش غافل شده اند.

 

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان ابراز داشت: دین اسلام دین خوبی ها است و روا نمی دارد که میان مسلمان و غیر مسلمان به لحاظ رعایت رفتار انسانی تفاوتی صورت گیرد و همه انسان ها بایکدیگر برابر هستند.

 

وی اهل دنیا را در سه بخش توصیف کرد و گفت: بخش نخست اهل دنیا، بخش دوم اهل اخرت هستند و قسم سوم اهل الله هستند که در قسم سوم به دلیل مسلک رفتاری که دارند هر روزشان نوروز است.

 

آیت الله طه محمدی ادای حق الناس را قلسفه عید نوروز دانست و افزود: یکی از سنت های مهم در ایام نوروز انجام صله رحم است که لازم است همه مردم در انجام آن بدون در نظر گرفتن تشریفات و تجملات به آن اهتمام بورزند.

 

وی یادآور شد: باید انسانیت را در قالب دین اسلام به کار بست و از خود محوری به سوی خدامحوری حرکت کرد، چرا که انسان خدامحور همواره در راه خدا و جلب رضایت او گام برمی دارد.

 

امام جمعه همدان مجلس خبرگان را دغدغه رهبر معظم انقلاب برشمرد و گفت: رهبر معظم انقلاب بر نقش تعیین کننده و اثر گذار مجلس خبرگان تأکید دارند و از طرفی در دیدار خود با نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم همواره بر تربیت انقلابی طلاب توصیه می کنند.

 

وی تربیت انقلابی طلاب را وظیفه همه مسؤولان مربوطه دانست و گفت: مجلس خبرگان باید در رفتار خود انقلابی عمل نماید و از هرگونه حاشیه بپرهیزد./979/201/ب2

 

ارسال نظرات