۲۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
کد خبر: ۳۲۲۲۵۸
مدیر حوزه علمیه کاشان:

سیر علمی کشور در دولت کنونی به شدت افت کرده است

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که در دانشگاه کار فرهنگی انجام نمی شود و صرفا شعار فرهنگی داده می شود، گفت: در آموزش و پرورش، آموزش وجود دارد، اما پرورشی وجود ندارد، از این رو دانش آموزان در زمینه اخلاقی رشد نمی کنند.
حجت الاسلام منصور فرجي

حجت الاسلام منصور فرجی، مدیر حوزه علمیه کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، با اشاره به این که سیر علمی کشور در دولت جدید به شدت افت کرده است، گفت: کشور در برهه ای از زمان در تولید گندم خودکفا شد، اما اکنون نیازمند خرید گندم شده است که این موضوع نشان از کامل نبودن سیاست ها است.

 

وی افزود: کشور ایران در زمینه های مختلف علمی دارای رتبه بالایی بود، اما در دوره کنونی دچار افت شده است و دلیل آن به سیاست برخی مبنی بر این که علمی که می توان وارد کرد را چه لزومی دارد در داخل تولید کنیم مربوط می شود.

 

حجت الاسلام فرجی با بیان این که واردات علم و تکنولوژی یکی از آسیب های موجود است، گفت: برخی معتقد هستند که کارخانه های داخلی بسته باشد و خودرو از خارج وارد شود و دلیل شان نیز هزینه های بالای موجود است.

 

مدیر حوزه علمیه کاشان با تأکید بر این که اتکاء به علم جهانی خوب است، اما باید در کنار آن علم داخلی گسترش پیدا کند، گفت: بحث فرهنگی آسیب پذیر است که در سیاست های امروز کشور دیده نشده است.

 

وی با اشاره به این که در سیاست های کلان، فرهنگ کشور دیده نشده است، گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد برنامه ای برای مباحث فرهنگی ندارد و همچنین در آموزش و پرورش، آموزش وجود دارد، اما پرورشی وجود ندارد، از این رو دانش آموزان در زمینه اخلاقی رشد نمی کنند.

 

به گفته وی، با تمام توان و نیرویی که در دانشگاه است، افراد بعد از ورود به دانشگاه از نظر اعتقادی و فرهنگی قوی نمی شوند، بلکه در این موضوعات دچار ضعف می شوند.

 

حجت الاسلام فرجی با تأکید بر این که در دانشگاه کار فرهنگی انجام نمی شود و صرفا شعار فرهنگی داده می شود، گفت: جوانان بعد از دانشگاه آنچه را که داشته اند را نیز از دست می دهند که این خود یک آسیب است./1307/302/ب1

ارسال نظرات