۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۳
کد خبر: ۳۲۲۰۰۵
حجت‌الاسلام مؤمنی مطرح کرد؛

ضرورت رعایت حرمت محرم و نامحرم در دید و بازدید ایام عید نوروز

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه گفت: صله رحم و دید و بازدید از اقوام و خویشاوندان نباید منحصر در ایام عید باشد، بلکه اسلام صله رحم را در تمام ایام سال توصیه می کند و باید در این دید و بازدید ها به محرم و نامحرم توجه کرد که مورد خدشه قرار نگیرد و حرمت ها شکسته نشود.
حجت الاسلام مومني
حجت الاسلام سید حسین مؤمنی، استاد حوزه علمیه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، گفت: توجه به سبک زندگی اسلامی در ایام عید نوروز یک امر ضروری و جدانشدنی بین مردم ایران است.
 
وی افزود: اگر تلاش می‌شود که فرهنگ غرب در میان مردم رو به اضمحلال و نابودی قرار گیرد باید یک روش و سبکی ارائه شود تا مردم با آن انس گیرند و آن را در زندگی خود اختیار کنند که سبک زندگی اسلامی بهترین این روش‌ها در زندگی جامعه اسلامی است.
 
حجت‌الاسلام مؤمنی اظهار داشت: اگر کسی از سبک زندگی اسلامی پیروی نکند نمی‌تواند به حقیقت نشاط زندگی دست یابد و به هدف واقعی زندگی در دنیا که رسیدن به کمال است برسد.
 
استاد حوزه علمیه تصریح کرد: در سبک زندگی معصومان(ع) به بهره بردن از لذت های حلال که شامل تفریح مناسب که آن تفریح بدون معصیت است نه تنها بیان شده بلکه به این امر اصرار کرده اند.
 
وی با اشاره به روایتی از ائمه اطهار(ع) خاطرنشان کرد: مؤمنان زمان خود را به سه قسمت از جمله کار و تلاش، عبادت و بندگی و بهره بردن از لذت‌های حلال دنیوی تقسیم کنند که مورد سوم اگه نباشد دو قسم دیگر محقق نمی شود، با این بیان دین اسلام تأکید بربهره بردن از لذت‌های حلال را دارد.
 
حجت الاسلام مؤمنی بیان داشت: صله رحم و دید و بازدید از اقوام و خویشاوندان نباید منحصر در ایام عید باشد، بلکه اسلام صله رحم را در تمام ایام سال توصیه می کند و باید در این دید و بازدید ها به محرم و نامحرم توجه کرد که مورد خدشه واقع نگیرد و حرمت ها شکسته نشود.
 
استاد حوزه علمیه ابراز داشت: در دین اسلام برای روزهای مبارک ارزش‌ها و توصیه های زیادی وارد شده است؛ شادی و تفریحات سالم زمانی برای انسان سالم و نشاط آور است که بدون گناه انجام گیرد.
 
وی در پایان گفت: شادی و بهار حقیقی امام زمان(عج) است و کسی که قصد دارد به بهار و شادی دست پیدا کند بدون بندگی خداوند متعال دست پیدا نخواهد کرد./1325/302/ب2
ارسال نظرات