۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۳۲۱۲۶۳
دبیر ستاد اقامه نماز استان قم:

شهدا به دنبال ایجاد جامعه توحیدی در عالم وجود بودند

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد اقامه نماز استان قم گفت: شهدا بندگان برگزیده‌ای بودند که به دنبال استقرار جامعه توحیدی در عالم وجود از تمام دلبستگی‌های مادی جدا شدند.
حجت الاسلام کفيل ، استاد حوزه و دانشگاه لرستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام محمد صادق کفیل، دبیر ستاد اقامه نماز استان قم، امشب در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت شهید حاج محمد ابراهیم همت که در مسجد محمد رسول الله شهرضا برگزار شد اظهار کرد: ارزش و اهمیت شهدا به درگاه الهی بیش از سایر بندگان و عناصر وجود بوده است.

 

وی تصریح کرد: خداوند شهدا را به واسطه ویژگی‌های خاصی که در اخلاق و رفتار آن‌ها بوده است برگزیده و به آن‌ها درجاتی عنایت کرده است که سایرین از آن محروم هستند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم با تأکید بر لزوم تبیین جایگاه والای شهدا در اجتماع، عنوان کرد: شهدا بندگان برگزیده‌ای بودند که به دنبال استقرار جامعه توحیدی در عالم وجود، از تمام دلبستگی‌های مادی جدا شدند.

 

حجت الاسلام کفیل گفت: شناخت ارزش‌های وجودی شهدا به ایجاد و استقرار روحیات متعالی اسلامی در جامعه کمک می‌‌کند و سبب می‌شود نسل‌های بعدی اجتماع نیز براساس این مبانی الهی تربیت شوند.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تأکید بر لزوم انتقال فرهنگ شهادت و ایثارگری به نسل‌های بعدی انقلاب، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین ولایلی که شهدا برای ایجاد آن در عالم به پا خواستند، استمرار مبانی توحیدی در جامعه بوده‌ است، بنابراین لازم است فرزندان و نسل‌های بعدی انقلاب نیز با روحیات و فرهنگ آن‌ها آشنا شوند.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم با اشاره به روایاتی درباره ارزش و اهمیت شهادت از منظر اسلام و قرآن، عنوان کرد: پیامبر اکرم(ص) در روایتی، شهادت را دری از درهای بهشت می‌داند، این مسأله به آن معناست که راه‌های رسیدن به خداوند زیاد است، اما این طریقه دارای ارزش‌های خاصی است که از سوی پیامبر(ص) انتخاب شده است.

 

حجت الاسلام کفیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وجود رابطه روحانی بین امام خمینی(ره) و شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس، عنوان کرد: یکی از زیباترین لحظات تاریخ انقلاب، زمانی بود که رزمندگانی که بسیاری از آن‌ها بعدها به فیض شهادت نائل آمدند، با امام خمینی(ره) مواجه می‌شدند؛ لحظات روحانی دیدار امام(ره) و رزمندگان، برای همیشه در یاد و خاطره ملت مسلمان ایران ماندگار خواهد شد.

 

وی گفت: شهدای دوران دفاع مقدس با اخلاص و ایمان واقعی به مبانی دینی و اعتقاد راسخ به اصول انقلاب اسلامی، توانستند حماسه های ماندگاری را خلق کنند که ثمره آن، استقلال و شرف و آزادگی ملت بزرگ ایران و انقلاب اسلامی در طول تاریخ و سعادت و رستگاری جاودان آن‌ها در جوار قرب الی الله بود.

 

دبیر ستاد اقامه نماز استان قم تأکید کرد: شهدا، تنها برای بهشتی شدن و بهره برداری از لذات اُخروی به شهادت نرسیدند، شهادت آرزوی آن‌ها بود و خداوند نیز آن‌ها را برگزیده بود، بنابراین آن‌ها در نتیجه ایجاد رابطه‌ای دو سویه بین خدا و بنده به بزرگ ترین رستگاری عالم وجود رسیدند.

 

حجت الاسلام کفیل در پایان گفت: شهدا بندگان برگزیده‌ای بودند که به دنبال استقرار جامعه توحیدی در عالم وجود از تمام دلبستگی‌های مادی جدا شدند. /868/202/ب2

ارسال نظرات