۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۳۲۰۸۵۲
آیت الله یزدی در اجلاسیه خبرگان رهبری:

خوشحالم بار مسؤولیت از دوشم برداشته شد/ مراقبت از هویت ولایت فقیه حساس ترین وظیفه خبرگان است/ ارتباط با دشمن شناخته شده مفهومی ندارد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس خبرگان رهبری در آیین افتتاحیه اجلاسیه نوزدهم خبرگان رهبری، گفت: بنده به هیچ عنوان هیچ تلاشی برای حضور مجدد در مجلس خبرگان انجام نداده‌ام و خوشحالم بار مسؤولیت از دوشم برداشته شد.
آيت الله يزدي مجلس خبرگان رهبري نوزدهمين اجلاسيه خبرگان رهبري آيت الله جنتي در نوزدهمين اجلاسيه خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، آیت الله محمد یزدی صبح امروز سه شنبه 18 اسفند در نوزدهمین اجلاسیه خبرگان رهبری با تسلیت ایام فاطمیه و رحلت آیت الله واعظ طبسی گفت: ایشان عضو خبرگان و از شخصیت های خدوم نظام و انقلاب بودند و خدمات ایشان برای همه روشن است.

 

وی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم، بیان داشت: خداوند می‌گوید قسم به پروردگارت که افراد ایمان نمی آورند مگر تو را حاکم قرار دهند و در مسایل اختلافی مگر اینکه شما را حکم بدانند.

 

آیت الله یزدی ادامه داد: در این آیه این گونه بیان می شود که حتی اگر دستوری منعقد می شود و خلاف نظر ماست باز نظر حاکم را باید فصل الخطاب دانست.

 

وی تأکید کرد: پس از صدور حکم حتی از درون دل هم باید نظر حاکم را بپذیریم.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: مرحوم علامه طباطبایی آیه مذکور را به مساله حاکمیت اختصاص می‌دهند و اثبات می کنند که مقصود حاکمیت مطلق پیامبر و ائمه است و آن را به موضوع فقاهت می رسانند.

 

وی تأکید کرد: مرحوم علامه طبابایی به صراحت به موضوع ولایت تاکید داشتند و این موضوع را نیز بیان کرده بودند.

 

آیت الله یزدی ابراز داشت: وقتی به تاریخ اسلام مراجعه می کنیم می بینیم مساله ولایت تبدیل شد به خلافت و سلطنت و حتی به دوران ظلم‌‍ بار بنی امیه و عباسی رسید که تحت عنوان حاکمیت ظلم می کردند.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری گفت: در برابر حرکتی که تغییرات در خصوص ولایت پیش آمد، شیعیان امام علی(ع) مقاومت کردند و در سالهایی که نقل حدیث از پیامبر(ص) ممنوع بود، شیعیان نقل قول های پیامبر را منتقل می کردند، به همین دلیل عامه روایات نبوی متصل هستند و یکروز نیز قطع نشده است.

 

آیت الله یزدی در خصوص زمان غیبت کبری نیز، گفت: در این زمان نیز فقها کار را ادامه دادند و اداره امت اسلامی را بر عهده گرفتند.

 

وی ادامه داد: امروز در شرایطی هستیم که پس از قرن ها به دست امام و پشتیبانی مردم از ایشان، چه روحانیت و غیره حمایت کردند و انقلاب ما تثبیت شد و نظام ما امروز در جهان به عنوان نظام ولایت فقیه مطرح است.

 

آیت الله یزدی بیان داشت: سیستمی که امام راحل(ره) معرفی کردند، دقیقا همان نوع حکومت پیامبر(ص) بود.

 

رییس مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: یکی از حساس ترین وظایف مجلس خبرگان، مراقبت از هویت مساله ولایت فقیه آنطور که امام خمینی طرح کرد است، زیرا تاریخ نشان داد که نظرات فردی این موضوع را دچار گرفتاری کرد، بر همین اساس باید اعضای خبرگان از طبیعت و هویت سیستم ولایت فقیه محافظت کنند.

 

وی در خصوص انتخابات مجلس خبرگان، بیان داشت: به تمام کسانی که برگزیده شدند صمیمانه تبریک می گویم.

 

وی ادامه داد: خوشبختانه من رای نیاوردم و دیگر در خدمت دوستان نیستم، آنچه که در سایتها می گویند دروغ است و کسی قرار نیست کنار برود و من جای او را بگیرم، متاسفانه مسایلی که در سایت ها مطرح است تحلیل های شخصی و بی تقوایی است.

 

آیت الله یزدی اظهار داشت: بنده به صراحت می گویم، بعد از اعلام رسمی وزارت کشور تابع و تسلیم قانون هستم و قانون را محترم می دانم و حاضر نیستم فرای قانون عمل کنم.

 

آیت الله یزدی گفت: نه جامعه مدرسین اعلام کرده است و نه من اقدامی کرده ام برای ورود به خبرگان، بنده به آقای اسماعیلی هم تبریک گفتم و به ایشان گفتم که حضور شما در خبرگان ضرورت دارد.

 

وی در خصوص مجلس شورای اسلامی نیز، بیان داشت: یک انتخابات آبرومندانه و آرام در کشور پهناور ما برگزار شد، به افرادی هم که مجلس راه یافتند هم تبریک می‌گویم، هرچند برخی شکایات نیز بوده است و این موضوعات نیز از طریق شورای نگهبان در دست رسیدگی است.

 

وی ابراز داشت: به نمایندگان مجلس می‌گویم، مردم به خوبی به وظیفه خود و به پیروی از رهبر معظم انقلاب عمل کردند، باید نمایندگان به فکر حل مشکلات مردم باشند و به موضوعات بیکاری و فرهنگی توجه کنند.

 
وی ادامه داد: باید نمایندگان علاوه بر منافع حوزه انتخابیه به منافع ملی هم توجه کنند، زیرا این توفیق است که در مجلس باشند و نباید به دنبال نفع شخصی باشید.

 

وی تصریح کرد: فشار روحی که در برخی از پرونده های نمایندگان به ما وارد شد بسیار سنگین بود، باید نمایندگان برای خدا به مردم و کشور خدمت کنند.

 

آیت الله یزدی در خصوص دولت نیز، بیان داشت: به دولت هم می گویم، واقعا به لبخند دشمن خوشحال نشوید، ارتباط باید با همه باشد اما ارتباط با دشمن شناخته شده که گاهی لبخند می زند مفهومی ندارد، بسیار خوب است ارتباط با کشورهای مختلف ارتباط داشته باشیم.

 

آیت الله یزدی در پایان بیان داشت: افراد متمکن و ثروتمند در ایام نوروز به فقرا رسیدگی کنند و شادی را تقسیم کنند و همه کارها را به نهادهای مرتبط محول نکنند./856/پ201/ج

ارسال نظرات