۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۷
کد خبر: ۳۲۰۱۸۷
امام جمعه موقت بابل:

در جامعه دینی بازنده و برنده انتخابات معنا ندارد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت بابل به بیان تفاوت های اسلام و غرب درباره انتخابات پرداخت و گفت: انتخابات از نگاه اسلام یک نگاه تکلیف محور است اما غرب نتیجه انتخابات را برد و باخت می داند.
سيد حسين ابراهيميان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام سید حسین ابراهیمیان امام جمعه موقت بابل در خطبه های نمازجمعه این شهرستان با تقدیر از حضور پرشور مردم در انتخابات، گفت: دو انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در کمال آرامش و بدون حاشیه برگزار شد و در حقیقت مردم ایران پیروز این دو انتخابات هستند.

 

وی افزود: دو انتخابات اخیر نمایش عظیمی از اقتدار و قدرت ملی کشور در کنار وحدت و انسجام بود.

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه های آزاد اسلامی مازندران ضمن بیان این مطلب که انتخابات جلوه شکوه و همدلی ملی ایران است، خاطرنشان کرد: انتخابات اخیر جلوه برجسته مردم سالاری دینی را در ایران در جهان نشان داد و ثبات و استحکام درونی را و نشان دهنده ثبات و استحکام در کشور را فراهم کرد.

 

وی به تفاوت های نگرشی نسبت به انتخابات از نگاه اسلام و غرب پرداخت و ادامه داد: انتخابات از نگاه اسلام یک نگاه تکلیف محور است اما غرب انتخابات را نتیجه محور و ماحصل آن را برد و باخت می داند.

 

حجت الاسلام ابراهیمیان در تشریح نگاه تکلیف محور اسلام به انتخابات، اظهار داشت: کسی که خود را کاندیدای انتخابات می کند، انتخابات را فرصتی برای خدمت به جامعه اسلامی می داند و از این لحاظ خود را برای مقبولیت عمومی عرضه می کند.

 

وی افزود: مردم بر اساس تکلیف دینی در جامعه اسلامی وظیفه دارند تا شایسته ترین ها را برای خدمت در عرصه جامعه دینی انتخاب کنند و از این رو در جامعه دینی بازنده و برنده انتخابات معنا ندارد.

 

امام جمعه موقت بابل با توصیه به منتخبان مردم در دو مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی، گفت: نباید نمایندگان منتخب خود را مدیون هیچ حزب و جناحی بدانند بلکه امروز آنان نمایندگان کل امت اسلامی هستند.

 

وی با اشاره به روز درختکاری و توجه اسلام به فضای سبز، تصریح کرد: درختکاری یک باقیات الصالحات از نگاه اسلام است و احادیث و روایات زیادی درباره درختکاری و فضای سبز وجود دارد.


حجت الاسلام ابراهیمیان به برکات و اثرات درخت و فضای سبز در سطح جامعه اشاره کرد و افزود: تصفیه هوا، تولید اکسیژن، ایجاد فضایی توام با شادابی و طراوت از جمله اثرات و جلوه های درخت است و هر کس خود را موظف به حفظ و صیانت از منابع طبیعی به خصوص درخت و جنگل بداند.

 

وی با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی پرداخت و خاطرنشان کرد: کمیته امداد امام خمینی نهاد با برکتی است که از بدو تاسیس خود تا کنون جلوه های خدمت به محرومان و نیازمندان را به منصه ظهور رساند.


استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر کمک به نیازمندان، اظهار داشت: در روزهایی که به  سال جدید و عید نوروز نزدیک می شویم به یاری و کمک به نیازمندان بشتابید تا با تقسیم شادی ها، گل لبخند بر لبان نیازمندان نشانده شود./1313/201/ب1

ارسال نظرات