۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۹
کد خبر: ۳۱۹۹۱۸
مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی:

منشور مجالس ترحیم آذربایجان شرقی تهیه و تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عظیمی گفت: منشور مجالس ترحیم به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با هدف ساماندهی مراسم ترحیم مساجد استان تهیه و تدوین شد.
حجت الاسلام حميد عظيمي، مدير کل تبليغات اسلامي آذربايجان شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در آیین رونمایی و معرفی منشور مجالس ترحیم که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تدوین شده است، اظهار داشت: این منشور با هدف ساماندهی مراسم ترحیم مساجد استان تهیه و تدوین شده است.


وی با بیان این‌که مخاطب این منشور به مداحان و روحانیان و انجمن های اسلامی مساجد تبریز است، گفت: شأن مجالس ترحیم و مساجد باید با اجرای این منشور حفظ و از انجام امور تشریفاتی در مراسم ترحیم اجتناب شود.


حجت الاسلام عظیمی افزود: متأسفانه برخی مجالس ترحیم متوفیان خود را تبدیل به مراسم پز و تشریفات کرده اند که به هیچ عنوان در شأن خانه خدا نیست و با مشغول شدن به مسایل حاشیه ای از ادای واجبات یا مستحبات در حق درگذشتگان خود غفلت می‌کنند.


وی مساجد را محل عبادت دانست و ابراز داشت: مساجد مکان فخر عبادت و قرب به پروردگار است، نه فخرفروشی‌های اجتماعی در مراسم ترحیم و از این رو مداحان و روحانیان باید نسبت به تبیین مسایل دینی درباره این مسأله همت و جدیت داشته باشند.


مدیرکل تبلیغات اسلامی استان همکاری انجمن های اسلامی مساجد در اجرایی شدن این منشور را خواستار شد و گفت: از اهم موارد توجه این منشور توجه به حفظ حرمت قرآن، احوال عمومی همسایگان مساجد در بحث ترافیک و پخش صوت است.


وی با مهم خواندن ساماندهی مجالس ترحیم و جلوگیری از زاویه گرفتن این مجالس با محتوای دینی و آموزه های اسلامی، تصریح کرد: مجالس ترحیم در حقیقت فرصتی برای درگذشتگان و جذب ثواب برای آن ها است.


حجت الاسلام عظیمی خاطرنشان کرد: این منشور در 26 بند با همکاری ستاد کل انجمن های اسلامی و کانون مداحان و شاعران مذهبی استان زیر نظر اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تهیه و تدوین شده است و تلاش دارد که وضعیت مجالس ترحیم را سامان دهد./854/202/ب2

ارسال نظرات