۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۵
کد خبر: ۳۱۹۵۲۸
مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی:

خواهران مؤمن، متعهد و نخبه برای تحصیل در حوزه های علمیه ورود پیدا کنند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام مسعود‌نیا گفت: از خواهران مستعد و مؤمنه برای تحصیل در حوزه های علمیه خواهران دعوت به عمل می آوریم تا با حضور حوزه های علمیه به وظیفه خود عمل کنند.
حجت الاسلام مختار مسعودنيا، مدير استاني حوزه علميه خواهران آذربايجان‌شرقي

حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر حوزه های علمیه خواهران آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، گفت: حوزه علمیه، یکی از مناسب‌ترین بسترهای کمال‌جویی است، خواهرانی که تشنه معارف ناب اهل بیت(ع) و قرآن هستند و هم شوق خدمت به هم نوعان و دین مبین اسلام دارند با حضور در مدارس علمیه به این مهم می پردازند.


وی به تشریح اهداف حوزه های علمیه خواهران پرداخت و ابراز داشت: تربیت خواهران دین شناس، صاحب نظر و توانمند در تبلیغ و تدریس به ویژه با رویکرد پاسخ‌گویی و حل مسائل زنان از جمله اهداف مدارس علمیه خواهران است.


حجت الاسلام مسعودنیا به لزوم ورود حوزه‌های علمیه خواهران به مسائل زنان اشاره کرد و  گفت: حوزه های علمیه خواهران بهترین و بزرگ‌ترین ظرفیت در فرهنگ سازی و ترویج سبک زندگی اسلامی در حوزه زنان را دارا است، از این رو از این فرصت نباید غفلت شود.


وی با بیان این‌که از مطالبات رهبری ورود زنان نخبه حوزوی و دانشگاهی در مسائل زنان و بانوان است، ادامه داد: بانوان حوزوی با توجه به امر تبلیغ می‌توانند ضمن بیان آسیب های اجتماعی، کاهش امنیت روانی و مضرات بی‌حجابی و بدحجابی در این امر مهم ایفای نقش کنند.


مدیر حوزه علمیه خواهران استان آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بانوان به جهت ارتباط موثرتر با زنان و دختران جامعه از وظیفه بالاتری برخوردارند، بانوان در وردود به مسائل زنان راحت‌تر بوده و تأثیر عمیق تری خواهند گذاشت از این رو تلاش در این امر را باید وظیفه خود بدانند.


وی  با اشاره به طلبه آیده آل در نگاه رهبر معظم انقلاب، افزود: معنویت، توجه به ادعیه، نماز شب از جمله ملاک های یک طلبه ایده آل می باشد، طلبه لازم است در کنار تحصیل و تعلیم علوم دینی به این امور اهتمام خاصی داشته باشد و انس با ادعیه و قرآن را جزء برنامه های خود بداند.


حجت الاسلام مسعودنیا این امور را سبب پولادین شدن ایمان طلبه عنوان و تصریح کرد: معنویت و انس با قرآن و ادعیه و زیارت معصومین(ع) ایمان انسان را استحکام می بخشد و بنیه های معنوی او را قدرتمند می کند، طلبه باید این امور را در زندگی خود جدی بگیرد.


وی با اشاره به روز های ثبت نام برای تحصیل در حوزه علمیه خواهران، ادامه داد: از خواهران مستعد و مؤمنه برای تحصیل در حوزه های علمیه خواهران دعوت به عمل می آوریم تا با حضور حوزه های علمیه به وظیفه خود عمل کنند./854/302/ب2

ارسال نظرات