۳۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۱۸
کد خبر: ۳۱۷۴۶۱
لاریجانی عنوان کرد؛

هیأت های مذهبی سرمایه کشور و سنگری قوی در مقابل دشمنان/ رهبری محور اصلی اتحاد در کشور است

خبر گزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی هیأت های مذهبی را سرمایه کشور و سنگری قوی در مقابل دشمنان دانست و با تأکید بر وحدت داخلی گفت: محور اصلی اتحاد در جامعه و کشور، رهبر معظم انقلاب است و همه باید از ایشان تبعیت کنند.
علي لاريجاني رييس مجلس شوراي اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی پنجشنبه شب در ستاد بزرگداشت فاطمیه(س) که از سوی مجمع هماهنگی هیأت های مذهبی استان قم برگزار شده بود به سخنرانی پرداخت.

 

وی به اهمیت هیأت های مذهبی اشاره کرد و گفت: یکی از مسائل مهم کشور، فرهنگ و الگوی فرهنگی است؛ در اوایل انقلاب، هیأت های مذهبی به هیچ جریان و دسته ای وابسته نبودند و تمام فعالیت هایشان با محور روحانیت بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: هیئات مذهبی، یک سنگر قوی در مقابل دشمنان هستند که با تبلیغات و فعالیت های فرهنگی، نقش مهمی در جامعه ایفا می کنند؛ حب اهل بیت(ع) پیوند قلبی محکمی در جامعه ایجاد کرده است.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: پیش از انقلاب اسلامی جریان هایی به ظاهرا اسلامی بودند که در زمان انقلاب با آن کنار نیامدند؛ همچنین گروه دیگری بودند که از تفکر اسلامی دور افتادند و بر روی بزرگان اسلام تیغ کشیدند.

 

وی به تفاوت هیأت مذهبی با جریان های سیاسی اشاره کرد و گفت: فرق هیأت ها با جریان ها در پیوند با روحانیت است؛ امام خمینی(ره) فرمودند که اسلام سدی در مقابل اجانب و عمال دست نشانده آن ها چه راستی و چه چپی است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: در چند ماه اخیر نگرانی های رهبر معظم انقلاب از نفوذ بود که مسأله بسیار مهمی است؛ امام راحل فرموده بودند که اگر می خواهید اجانب در کشور نفوذ و دخالت نکنند، جایگاه روحانیت را بشناسید و با محور روحانیت پیش بروید.

 

وی تأکید کرد: من هیأت مذهبی ای سراغ ندارم که از انحرافات پیش از انقلاب داشته باشد؛ حب اهل بیت(ع) یک پیوند قلبی مستحکم در جامعه ایجاد کرده است و از همین جهت است که هیأت های مذهبی یک سنگر قوی در مقابل دشمنان و سرمایه های کشورهستند.

 

لاریجانی راه مقابله با نفوذ را شناخت جایگاه روحانیت دانست و اظهار داشت: راه جلوگیری از نفوذ، شناخت جایگاه مهم روحانیت است؛ حوزه های علمیه و روحانیت، دین مردم را محکم می کنند و از فرهنگ و آیین جوانان انقلابی و مسلمان دفاع می کنند.

 

وی در بخش دیگر گفت: جامعه، شرایط سختی که کشور با آن رو به رو بود و در چند سال گذشته به اوج خود رسیده بود را تحمل کرد و اکنون این شرایط در حال تغییرات و گذر است؛ انواع تحریم های گسترده بر کشور تحمیل شده بود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در بحث هسته ای به نتایج بسیار خوبی رسیدیم و جای پای خود را در این زمینه محکم کردیم؛ فناوری هسته ای فرصتی برای رفع مشکلات کشور بود؛ بحث هایی مطرح بود که باید این مذاکرات را بپذیریم یا خیر؛ این مذاکرات مشروط بر این که حق غنی سازی در ایران لحاظ شود، پذیرفته شد.

 

وی ادامه داد: در مذاکرات نیز هیأت های نظارت بر مباحث و اتفاقات نظارت داشتند و تمام تلاش خود را انجام دادند؛ شکر خدا به بیشتر آن چیزهایی که انتظار داشتیم رسیدیم و وارد چرخه تولید و صادرات هسته ای شدیم.

 

لاریجانی خاطرنشان کرد: خوشبختانه در آژانس بین المللی انرژی اتمی گزارش داده شد که ایران به دنبال ساخت سلاح هسته ای نیست؛ تمامی این موفقیت ها وابسته به تدابیر رهبر معظم انقلاب بوده است و اکنون که به جای جدیدی رسیده ایم، باید از امکانات و ظرفیت های موجود استفاده کنیم.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: اولیت های کشور هویت فرهنگی و سیاسی است؛ استقلال فرهنگی و سیاسی از اهمیت بالایی برخوردار است و هیچ گاه نباید از این دو مهم غافل شویم.

 

رییس مجلس شورای اسلامی ابراز کرد: اگر چه ضعف هایی در حوزه اقتصاد وجود دارد اما باید با روان شدن شرایط اقتصادی، وضعیت معیشت، گرانی و بیکاری بهبود یابد؛ حل شدن مشکل شغل رونق در تولید و سرمایه گذاری در این زمینه است و باید با قدرت این مسأله را دنبال کنیم.

 

لاریجانی به نیروی انسانی متخصص اشاره کرد و گفت: نیروی های انسانی متخصص زیادی در کشور هستند که باید از این افراد در تولید استفاده کرد تا به مرحله صادرات برسیم؛ ممهمترین ضعف کشور در اقتصاد است و اگر مشکل اقتصاد حل نشود، نمی توانیم در بقیه زمینه ها پیشرفت چشم گیری داشته باشیم.

 

وی به صادرات غیر نفتی تأکید و تصریح کرد: برخی کشورهای همسایه همانند ایران نفت و گاز دارند و در عین حال، سه برابر ایران صادرات غیر نفتی دارند؛ اگر ایران نیز می خواهد که آینده درخشانی داشته باشد، باید 10 تا 15 سال بر روی تولیدات داخلی سرمایه گذای کند.

 

لاریجانی به ظرفیت های موجود در شهر مقدس قم اشاره کرد و اظهار داشت: در قم زمینه های زیادی برای سرمایه گذاری وجود دارد؛ زیر ساخت های خوبی برای این شهر مقدس فراهم شده است که راه آهن سریع قم _تهران، آب رسانی و گاز رسانی به روستاها از نمونه های آن است.

 

رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از ضرورت های پیشرفت این است که وحدت درونی را حفظ کنیم؛ اختلافات داخلی ضررهای زیادی را به کشور می زند و نباید این اختلافات را به دشمنی تبدیل شود، در حالی که دشمن اصلی ما در خارج از کشور به کمین نشسته است.

  

 وی به بیان حدیثی درباره تفرقه پرداخت و گفت: پیامبر اکرم(ص) فرمودند که شیطان، گرگ انسان ها است چنان که گرگ، به سراغ گوسفندانی می رود که از گله دور مانده اند؛ پس از دسته بندی و تفرقه بپرهیزید و وحدت داشته باشید.

 

لاریجانی تأکید کرد: محور اصلی اتحاد جامعه و کشور، رهبر معظم انقلاب است و نقش ایشان در حفظ امنیت و منافع کشور بی بدیل بوده و کشورهای دیگر از چنین شخصیت و مقامی محروم هستند؛ همه باید از رهبر معظم انقلاب تبعیت کنند و هیچ گاه گرفتار تفرقه نشوند.

 

رییس مجلس شورای اسلامی در پایان ابراز کرد: جمهوری اسلامی ایران در هر مسأله ای همت کرده، موفق شده است؛ همانطور که در مسأله هسته ای همت کردیم و پیروز شدیم؛ امیدواریم که در انتخابات پیش رو نیز همت کنیم و افراد شایسته ای که به فکر آبادانی کشور هستند را انتخاب کنیم تا با سربلندی از این انتخابات گذر کنیم./840/پ201/ج

ارسال نظرات