۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کد خبر: ۳۱۶۹۰۲
رییس کل دادگستری خراسان شمالی خبر داد؛

تشکیل شش پرونده تخلف انتخاباتی در خراسان شمالی

خبرگزاری رسا ـ رییس‌کل دادگستری خراسان شمالی از تشکیل شش پرونده تخلف انتخاباتی در این استان و رسیدگی به این پرونده‌ها بعد از برگزاری انتخابات خبر داد و گفت: با وجود این، میزان تخلفات انتخاباتی در خراسان شمالی به نسبت کشور اندک است.
حجت الاسلام قدرتي- رييس کل دادگستري خراسان شمالي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت‌الاسلام نورالله قدرتی، رییس‌کل دادگستری استان خراسان شمالی، عصر دوشنبه در نشست «رسانه و حضور حداکثری» که با حضور اعضای سازمان بسیج رسانه استان برگزار شد، اظهار کرد: رسانه‌ها در حضور حداکثری و انتخاب اصلح نقش مهمی دارند، چراکه رسانه‌ها زبان جامعه و حکومت دینی هستند.

 

وی بابیان اینکه نقش رسانه‌ها در انتخابات مهم، حساس، گسترده و وسیع است، افزود: رسانه‌ها می‌توانند در مدیریت و هدایت فکرها، فرهنگ‌ها و ارتقای معرفت‌ها نقش‌آفرینی کنند.

 

حجت‌الاسلام قدرتی با اشاره به اینکه حضور حداکثری مردم در انتخابات پیام‌های داخلی و خارجی بسیاری دارد، گفت: در این روند رسانه نقش بی‌بدیلی در تحقق حضور حداکثری مردم و حماسه‌آفرینی آن‌ها در این عرصه مهم سیاسی دارند.

 

وی جنگ جهان امروز را جنگ رسانه‌ها نامید و خاطرنشان کرد: هرکس زودتر به این فضا ورود کرده و حرف خود را بزند قطعاً پیروز میدان خواهد بود چراکه رسانه‌ها در هدایت، مدیریت فکر، روحیه، اخلاق و رفتار جامعه نقش مهمی دارند.

 

حجت‌الاسلام قدرتی بابیان اینکه رسانه‌ها می‌توانند در برابر تهاجمات و هجمه دشمنان نقش مؤثری داشته باشند، اضافه کرد: رسانه‌ها همواره مسائل و مشکلات جامعه را از تمام ابعاد بررسی می‌کنند اما در زمان انتخابات باید برای حضور حداکثری مردم نقش گسترده‌ای ایفا کنند.

 

وی با اشاره به اینکه رسانه‌ها باید در راستای مصونیت بخشی جامعه در مقابل تهاجمات فرهنگی غرب تلاش کنند، عنوان کرد: باید تقویت همگرایی، روحیه کار و ابتکار و مبانی اصیل انقلاب، توسط رسانه‌ها ترویج شود.

 

قاضی‌القضات استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به پیگیری و برخورد جدی دادگستری استان با تخلفات انتخاباتی گفت: هم‌اکنون شش پرونده تخلف انتخاباتی در استان تشکیل شده که به این پرونده‌ها پس از برگزاری انتخابات رسیدگی می‌شود.

 

به گفته وی دستگاه قضایی استان پس از تشکیل ستاد پیگیری جرائم و تخلفات انتخاباتی به این موضوع ورود پیدا کرده و فعالیت‌های نامزدهای انتخاباتی و حامیان آن‌ها را چه در فضای واقعی و چه در فضای مجازی پیگیری و رصد می‌کند.

 

حجت‌الاسلام قدرتی بابیان اینکه باید کاندیداها پاسخگوی اعمال خود باشند، تصریح کرد: بعد از انتخابات به سراغ تخلفات انتخاباتی خواهیم رفت.

 

وی تصریح کرد: البته درزمینهٔ تخلفات و جرائم انتخاباتی، در خراسان شمالی به نسبت سایر استان‌های کشور شاهد کمترین تخلفات انتخاباتی بوده‌ایم و در برخی موارد نیز اعضای ستادهای انتخاباتی کاندیداها نسبت به مواردی از تخلفات پیش از موعد آگاه نبودند که این فعالان از سوی دستگاه قضایی نسبت به این تخلفات توجیه شدند.

 

به گفته حجت‌الاسلام قدرتی انتخابات برای مردم هم حق است و هم تکلیف و مردم مطمئن باشند نظام از این حق آن‌ها به خوبی پاسداری خواهد کرد.

 

وی با بیان اینکه هیچ عاملی نباید مانع حضور حداکثری مردم در انتخابات شود، از برخورد شدید دستگاه قضایی استان با پرونده‌های تخلفاتی درزمینهٔ انتخابات خبر داد و اظهار کرد: دستگاه قضایی در این زمینه بر اساس وظایف خود محکم ایستاده است و هرچند که تاکنون کمترین میزان پرونده‌ای تخلفات انتخاباتی را در استان داشته‌ایم باید گفت بروز برخی تخلفات قابل اغماض نبوده و حتماً با عاملان این تخلفات برخورد قانونی صورت می‌گیرد./9314/202/ب2

ارسال نظرات