۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۶
کد خبر: ۳۱۶۳۵۳
امام جمعه ارومیه:

تبلیغات انتخاباتی باید در حد متعارف باشد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه ارومیه گفت: کسی که به عنوان نامزد انتخاباتی به میدان می آید باید در حد متعارف، تبلیغ و هزینه کرده و طوری رفتار نکند که شبهه ناک باشد.
حجت الاسلام والمسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به اینکه روش و منش ما باید در راستای دین باشد، گفت: مباحث مطرح شده در دین ما معیارهای کلی هستند و باید روش حرکت خود را مطابق با آنها قرار دهیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی با اشاره به اینکه اسراف در دین ما از مسائل حرام است، ابراز کرد: نامزدها باید مراقب باشند تا در تبلیغات، اسراف نکنند.


وی افزود: اسراف و زیاده روی در تبلیغات ونصب پوسترها و بنرهای آنچنانی از کارهای شیطان است و چهره ی انسان را خراب می کند.


امام جمعه ارومیه گفت: باید دقت کرده و مراقب باشیم که چه کسانی اطراف کاندیداها جمع شده و میدان و صحنه حضور را گرم می کنند.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: کسانی که مخارج زیادی را به گردن گرفته و فوق العاده هزینه می کنند، خطرناک بوده و عملشان شبهه ناک است.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: سعی کنید در تبلیغات، کمتر از اسم خدا استفاده کنید.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی ابراز داشت: ممکن است این پوسترها و بنرهای تبلیغاتی روی زمین افتاده و زیر دست و پای ملت قرار بگیرد و این صحیح نیست.


نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی افزود: وظیفه ما است که هم نام الهی را مقدس دانسته و آنرا تسبیح کنیم و هم خود الهی را تسبیح کنیم.


حجت الاسلام والمسلمین قریشی در زمینه انبار شدن سیب‌ها در سردخانه استان، گفت: مسؤولان و معاونان باید معیشت و اقتصاد افراد را مهم دانسته و در جهت حل مشکل و امکان صادر شدن محصولات تلاش کنند.


خطیب جمعه ارومیه با اشاره به اینکه بعضی از اعمال ما در مراسمات ترحیم به غلط و غیر معقول و عرف شده است، بیان کرد: سعی کنیم به جای مخارجی که برای گل و تابلو و بنر هزینه می کنیم این مخارج را وقف امورات خیریه کنیم.


حجت‌الاسلام والمسلمین قریشی افزود: صرف هزینه به صورت گل و بنر برای شهیدی که به رحمت بی حد و حصر الهی نائل شده خوب است ولی انجام این عمل برای اموات، معقول و پسندیده نیست.


خطیب جمعه ارومیه تاکید کرد: سرپرستان خانوار باید طوری فرزندان خود را تربیت کرده که از تمامیت خواهی پرهیز کنند و خودخواه نباشند.


وی نماز را فریضه بزرگ الهی برشمرد و گفت: ما باید به خاطر این موهبت و نعمت که خدا به ما اجازه داده با او سخن بگوییم، شکرگزار باشیم./936/201/ب3

ارسال نظرات