۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
کد خبر: ۳۱۵۴۶۷
حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی:

شعار مرگ بر آمریکا، شعاری از دل قرآن است

خبرگزاری رسا ـ رییس ستاد اقامه نماز، گفت: در مساجد شعار مرگ بر آمریکا فراموش نشود زیرا این شعار سیاسی نیست قرآنی است، بر اساس آیات قرآن مومنان واقعی در مقابل دشمنان سرسخت و بین خود مهربان هستند.
همايش بزرگ فعالان قرآني استان خوزستان با حضور حجت السلام و المسلمين قرائتي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین محسن قرائتی مفسر قرآن کریم، پیش از ظهر امروز در همایش خادمان بهشت در تجلیل از خادمان مسجد، که به همت امور مساجد در مصلای شهرری برگزار شد، گفت: خدا همه هستی را آفرید که مردم عبادت کنند.

 

وی افزود: برای عبادت مردم باید تدبیر شود که مساجد در اوقات نماز باز باشند مادر حضرت مریم(س) او را برای خادم مسجد شدن نذر کرده بود بنابراین ما نیز باید کاری کنیم که مردم برای خادم مسجد شدن نذر کنند خدمت باید تمام وقت و نه ساعتی باشد

 

رییس ستاد اقامه نماز عنوان کرد: خادم مسجد باید خوش اخلاق باشد خدمت خالصانه اثرات و ثواب بسیار خوبی دارد، امام راحل هنگام سفر به مشهد به همسفران خود خدمت می‌کرد و ثواب آن را بالاتر از ثواب زیات عنوان می‌کردند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، اظهار داشت: شایسته است خادم مسجد آموزش قرآن، اذان بلد باشد کسی که کمال دارد خوب است که اذان بگوید بلال حبشی لکنت زبان داشت اما چون انسان خوبی بود پیامبر به ایشان دستور داده بودند که اذان بگوید.

 

وی افزود: گاهی برخی احترام‌ها سبب درد سر است مانند اینکه در مسجد به ثروتمندان احترام گذاشته شود و به فقرا احترام گذاشته نشود، هنگام نذری دادن میان بانی و مردم تفاوت قائل نشوید بین مردم به تساوی رفتار کنید، پیامبر(ص) همه جا عدالت را رعایت می‌کرد.

 

این مفسر قرآن کریم بیان داشت: اگر یک بچه دو ساله را از مسجد بلند کنید تا یک آیت‌الله جای او بنشیند نماز او باطل است، اگر بچه ها خود بلند شوند اشکالی ندارد اما نباید آنها را به زور بلند کنید، اگر مومن و دانشمندی وارد شد و اشخاص اعم از خردسال و بزرگسال خود بلند شدند اشکالی ندارد اما نباید مکان کسی غصب شود تا شخص دیگر جای او قرار گیرد.

 

رییس ستاد اقامه نماز، ابراز کرد: مسجد جای عکس، حتی عکس امام راحل نیست دعا و اذکار بنویسید اشکالی ندارد اما عکس نباید بگذارید، در مسجد سیگار ممنوع است کسانی که سیگار می‌کشند و دود آن به حلق دیگران می‌روند تجاوز به حریم دیگران است، همچنین در مسجد تبعیض ممنوع است.

 

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: همه باید حرکتی کنند تا وضع مسجد عوض شود کاشیکاری در مسجد برخلاف اسلام است زیرا سبب عدم تمرکز افراد در حین نماز است، مناره در مساجد بیهوده است.

 

وی افزود: رهبر معظم انقلاب فرمودند: خادمان و و ائمه جماعاتی که در اثر پیری نمی‌توانند با نسل نو ارتباط برقرار کنند از طلاب جوان کمک بگیرند، حتی دکترها هم برای درمان یک مریضی با هم شریک می‌شوند، در داستان حضرت موسی(ع) نیز خداوند هارون را برای کمک به ایشان تعیین کرده بود.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی، گفت: باید برای خادمان مساجد مرخصی قرار داده شود، برای این مساله فرهنگ سازی کنید و از خادمان افتخاری استفاده کنید.

 

رییس ستاد اقامه نماز، عنوان کرد: در روایت است که حورالعین عاشق کسی است که به مسجد خدمت کند و خداوند وقتی کسی را دوست دارد ترتیبی می‌دهد که او خادم مسجد شود.

 

وی بیان داشت: در مساجد شعار مرگ بر آمریکا فراموش نشود زیرا این شعار سیاسی نیست قرآنی است، بر اساس آیات قرآن مومنان واقعی در مقابل دشمنان سرسخت و بین خود مهربان هستند.

 

این مفسر قرآن کریم، گفت: مسجد خانه خدا است کسانی که به خانه خدا می‌آیند زائر خدا هستند خادمان مساجد نیز خادم زائران خدا هستند بنابراین خادمان ارزش کار خود را بدانند.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین قرائتی خاطرنشان کرد: در مساجد علما بدون مطالعه بالای منبر نروند زیرا بدون مطالعه به عمر مردم خیانت می‌شود، طوری برنامه ریزی کنیم که هر کس آمد مسجد محروم خارج نشود./813/202/ب3

ارسال نظرات