۱۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۵۳
کد خبر: ۳۱۵۴۲۷
طی مراسمی با حضور رییس جمهور؛

برگزیدگان کتاب سال جمهوری اسلامی ایران معرفی شدند

خبرگزاری رسا ـ طی مراسمی با حضور رییس جمهور برگزیدگان سی و سومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و برگزیدگان بیست و سومین جایزه جهانی کتاب سال معرفی شدند.
کتاب سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در مراسم سی و سومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و سومین جایزه جهانی کتاب سال که با حضور رییس جمهور بعداز ظهر یکشنبه 18 بهمن ماه در تالار وحدت برگزار شد، تقدیر و تجلیل به عمل آمد.

 

در ابتدای این مراسم، محسن جوادی دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران با ارائه گزارشی از روند برگزاری این جشنواره گفت: پس از فراخوان این جشنواره به بیش از 6 هزار ناشر و داوران این جشنواره ثبت نام الکترونیکی از داوران انجام شد که بیش از پنج هزار و 300 عنوان کتاب به دبیر خانه ارسال شد.

 

وی در ادامه با اشاره به روند داوری این جشنواره گفت: در مرحله اولیه دواری 224 کتاب بع مرحله دوم داوری راه یافت و در نهایت از بین آنها کتاب های برتر انتخاب شد.

 

دبیر جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران، گفت: در بخش کتاب جهانی سال نیز از بین 2 هزار آثار ارسال شده 252 اثر به مرحله داوری رسید که به دلیل تنوع زبان های آثار ارسال شده بیش از 90 داور بین المللی آثار را مورد داوری قرار دادند و آثار برگزیده انتخاب شد.

 

شایان ذکر است که کتاب های «فهرست کتاب های فارسی شده»، «انوار الفقاهه»، «فرهنگ ریشه شناختی زبان فارسی»، «گذری بر معماری متقدم مسلمانان»، «هفت فیلم نامه از اصغر فرهادی»، «نامه های پرتب و تاب خورخه لوئیس بورخس»، «نامه های سرگشاده به اسکندر کبیر»، «استالین»، «پستانداران ایران، سگ سانان و کفتاران»، «تاریخ ادبیات کودکان ایران، ادبیات کودکان در روزگار نو»، «تاریخ جامع ایران» از جمله کتاب های برگزیده سی و سومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران بود.

 

همچنین کتاب های «دستور زبان پارتی و پهلوی»، «موزون و عقلانی»، «خوانش مقایس های دو رساله فارسی قرن 13 میلادی در فن شاعری»، «شرح حسن بن موسی نوبختی بر کتاب کون و فساد ارسطو»، «شبهه در حقوق اسلامی تاریخ قواعد حقوقی»، «تفسیر و حقوق کیفری اسلام»، «یادگارهای شهر روم از ایران، مرواریدی در درون خودش»، «هرات و نقشه برداری خرسان در شده های 15 الی 19 میلادی»، «قلم آسمانی (خط کیهانی) علم و هندسه قدسی و خشنویسی عربی اسلامی»، «ترجمه قرآن کریم به زبان فارسی»، «قرآن های عصر اموی»، «زیارتگاه های علوی سوریه در سده های میانی سنی و شیعه و معماری هم زیستی» از جمله کتاب های برگزیده بیست و سومین جایزه کتاب جهانی سال معرفی شدند./818/203/ب3

ارسال نظرات