۱۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۳۱۴۹۲۱
نماینده ولی‌فقیه در استان همدان:

رد صلاحیت‌شده‌ها در جامعه جوسازی نکنند/ ضرورت تمکین افراد در مقابل تصمیم شورای نگهبان

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه همدان گفت: همه نامزدهای انتخاباتی باید دربرابر تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند و نباید اگر تصمیمی بر خلاف منافعشان اتخاذ شد، دست از قانون بکشند.
آيت الله طه محمدي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در همدان، آیت الله غیاثالدین طه‌محمدی، نماینده ولی فقیه در استان همدان در خطبه‌های نماز جمعه همدان با اشاره به گرامیداشت روز نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی در همه کشور ها وجود دارد ولی در بیشتر کشورها علاوه بر مجلس مشورتی، مجلس سنا هم دارند و در این میان افراد صالح و افراد مفسد با یکدیگر مخلوط هستند.
 
وی در ادامه افزود: میدان جنگ میان مفسدین و مصلحین بسیار وسیع است و اگر سعی شود که در این جنگ فساد ریشه کن و صلاح باقی باشد، دنیا گلستان می شود و اگر مفسدین به سمت صلاح رهنمون شوند و یا اینکه از فعالیت مفسدین ممانعت به عمل آید باز هم دنیا رو به آبادانی پیش می رود.
 
استاد درس خارج حوزه علمیه ابراز داشت: متأسفانه در فتنه های آخرالزمان غلبه با مفسدان است و امر صلاح در غربت است و انسان مصلح بسیار کمیاب است و این نیاز هر چه بیشتر جامعه را به فیلتری همچونن شورای نگهبان مضاعف می‌کند.
 
وی با اشاره به معیارهای مناسب برای انتخاب نمایندگان مجلس اظهار داشت: اگر ما بخواهیم مجلسی پر بار و سودمند داشته باشیم لازم است که در هر دو شورای اسلامی و خبرگان، افراد با تقوا، پرقدرت و صالح را انتخاب کنیم چرا که این افراد به ضرر انقلاب و جامعه اسلامی قدمی برنمی‌دارند.
 
امام جمعه همدان تصریح کرد: اگر نمایندگان با تعصب و به دور از اگاهی انتخاب شوند مجلس مطلوبی ایجاد نمی شود و بیم آن است که منافع نظام را به باد دهد؛ عرصه انتخابات لغزش گاه عجیبی است که بسیاری از خواص به زمین خورده و خواهند خورد.
 
وی ادامه داد: مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان عرصه ورود افراد متمایل به غرب و باج دادگان به مستکبرین نیست و این افراد حق ورود به مجلس خبرگان و مجلسشورای اسلامی را ندارند.
 
آیت الله طه محمدی گفت: فضای انتخاباتی کشور در حال حاضر به دلیل وجود نامزدهای فراوان و برخی بد اخلاقی ها بسیار مشوش و غبار آلود است و همه نمایندگان باید بدانند که مسوولیت نمایندگی در مجلس امری ثقیل و بسیار حساسی است.
 
وی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) افزود: همه کارگزاران نسبت به وجب به وجب سرزمین تحت حکمرانی خود مسوولند و سزاوارترین مردم برای انجام مسؤولیت قویترین و توانمندترین آنها هستند چرا که اگر شخص ضعیف باشد در مقابله با خصم ناتوان است.
 
امام جمعه همدان تأکید کرد: هه نامزدهای انتخاباتی باید تلاش کنند که فضای انتخابات را آلوده و غبارآلود نکنند و بگذارند مردم درفضایی سالم و شفاف تصمیم گیری کنند.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: همه نامزدهای انتخاباتی باید دربرابر تصمیم شورای نگهبان تمکین کنند و نباید اگر تصمیمی بر خلاف منافعشان اتخاذ شد دست از قانون بکشند و کسانی که رد صلاحیت شده اند نباید جو سازی کنند./979/201/ب2
ارسال نظرات