۱۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷
کد خبر: ۳۱۴۸۰۵
مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر:

سخنان قرضاوی نشات گرفته از اندیشه خوارج است

خبرگزاری رسا ـ مجمع پژوهش‌های اسلامی الازهر مصر با اشاره به سخنان اخیر دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان، این سخنان را کلام خوارج توصیف کرد.
يوسف القرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، ابراهیم هدهد، کاردار رییس دانشگاه الازهر با اشاره به سخنان یوسف قرضاوی دبیرکل اتحادیه جهانی علمای مسلمان مبنی بر تظاهرات علیه حکومت عبدالفتاح سیسی، این سخن را «کلام خوارج» توصیف کرد.


هدهد افزود: قرضاوی سخنانی بر زبان راند که پیشانی انسان از عرق شرم خیس می‌شود. هر کسی که سخنان قرضاوی را پیگیری می‌کند از چنین عالم متزلزل در عقیده شرمسار می‌شود. این سخنان تنها از یک اندیشه خوارجی نشات می‌گیرد.


وی با متوجه ساختن سخنان خود به قرضاوی ادامه داد: چگونه به خود اجازه می‌دهی که با میدان دادن به نفس اماره، مردم را گمراه کنی و چنین احکام فاسدی را بر قواعدی ناصحیح بنا کنی. از خدا بترس و از نظرت رجوع کن. زندگی خود را با سرانجام بد به پایان نرسان و بدان هرکسی که به سوی فساد دعوت می‌کند، خود فردی مفسد است.


از سوی دیگر مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر نیز با موضع گیری نسبت به سخنان قرضاوی، تبلیغات و اظهار نظرهای وی را نشر فساد در مصر برشمرد.


محیی الدین عفیفی دبیرکل این مجمع گفت: با توجه به احکامی که دانسته و آموزش دیدیم و با توجه به صحنه واقع در منطقه عربی و جهان اسلام، چنین درخواست‌هایی با ابتدایی‌ترین قواعد اسلام منافات دارد.


عفیفی خاطر نشان کرد: مطرح ساختن دعوت‌هایی از این طیف، به کشتار و خونریزی میان مسلمانان منجر خواهد شد که این امر با مبادی و قواعد اسلامی ناسازگار است. اسلامی که برای حرمت انسان، گیاهان، جمادات و حیوانات احکامی را صادر کرده است این سخنان را در تضاد با اراده خداوند سبحان می‌بیند.


قرضاوی در مصاحبه‌ای با شبکه اخوانی «الشرق» ترکیه، مردم مصر با به خروج و تظاهرات علیه حکومت فعلی مصر در سالروز انقلاب مردمی این کشور فراخواند./981/ب902/د

ارسال نظرات