۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۰
کد خبر: ۳۱۴۳۱۶

همایش گرامیداشت قیام 29 بهمن تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی از برگزاری همایش گرامیداشت سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 خبر داد.
قيام 29 بهمن تبريز

حجت الاسلام حسین تقی‌زاده، رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، اظهار داشت:  قیام مردم تبریز در 29 بهمن سال 56 نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است که موجب شکل گیری قیام های بعدی در سراسر ایران شد و مقدمه پیروزی نهایی انقلاب اسلامی و شکستن ستون فقرات رژیم شاهنشاهی شد.


وی با بیان این‌که تبریز در تاریخ معاصر ایران همواره بستر اسلام‌خواهی و عدالت‌طلبی بوده است، خاطرنشان کرد: آذربایجان و تبریز همواره در شروع و تداوم مبارزات انقلابی نقش بسیار برجسته‌ای داشته است، به طوری که می‌توان به نهضت مشروطیت و نیز قیام 29 بهمن مردم تبریز اشاره کرد.


حجت الاسلام تقی‌زاده ادامه داد: قیام عمومی مردم تبریز در 29 بهمن ماه سال 56، بزرگ‌ترین حضور یکپارچه‌ مردم در سیر تکوین انقلاب اسلامی تا به آن روز بود و شوک سیاسی بزرگی به رژیم پهلوی وارد کرد. مردم تبریز واقعه‌ای در نمودار انقلاب اسلامی ترسیم کردند که نشانه‌هایی از فروپاشی نظام شاهنشاهی به همراه داشت و زمینه‌ مهمی برای فراگیر شدن انقلاب عمومی مردم ایران شد.


رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی افزود: قیام شورانگیز 29 بهمن مردم تبریز که به مناسبت گرامیداشت چهلم شهدای 19 دی مردم تبریز اتفاق افتاد، دومین حلقه از زنجیره‌ علل شتاب‌دهنده‌ای بود که به رهبری امام خمینی(ره) نهضت اسلامی را به سوی سرنگونی رژیم پهلوی سوق داد.


وی از برگزاری همایش گرامیداشت سالروز قیام تاریخی مردم تبریز در 29 بهمن سال 1356 خبر داد و اظهار داشت: این همایش به همت سازمان بسیج اساتید استان آذربایجانشرقی و با همکاری شهرداری کلانشهر تبریز و سایر نهادهای آموزشی، فرهنگی و انقلابی روز 27 بهمن ماه سال جاری از ساعت 9 صبح در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار می شود.


حجت الاسلام تقی‌زاده گفت: بررسی ریشه ها و علل پیدایش، سیر تاریخی، اهداف و آرمان های قیام 29 بهمن، نقش علما و روحانیون و گروه های مرجع در قیام 29 بهمن تبریز، تبیین خیانت های حکومت پهلوی در آذربایجان و غیره از جمله محور های برگزاری این همایش است./935/303/ب2

ارسال نظرات