۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۳۱۴۳۰۹
مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه‌:

روحانیون متقاضی حج 95 اعلام آمادگی کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت، از آغاز فرآیند تعیین و دعوت از روحانیون کاروان‌های حج سال 95 خبرداد.
حجت الاسلام علي پروانه، مسئول كانونهاي فرهنگي هنري مساجد استان تهران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی پروانه، مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با تشریح جزئیات این اطلاعیه، گفت: مدیریت جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی حوزه نمایندگی ولی فقیه در امور حج و زیارت با استعانت از خداوند متعال و با الهام از رهنمودها و منویات نماینده محترم ولی فقیه در امور حج و زیارت و سرپرست حجاج ایرانی، با هدف تسریع در آغاز فرآیند تعیین روحانیون حج 95، فهرست روحانیونی که احتمال دارد در حج 95 دعوت شوند اعلام می‌کند.

 

وی افزود: اسامی اعلام شده فقط اعلام آمادگی جهت اعزام می باشد و به معنای دعوت قطعی برای حج 95 نیست. از آنجا که همه ساله واجدین شرایط اعزام از روحانیون به حج دعوت می‌شوند و از این میان برخی به علت مشکلات شخصی از تشرف انصراف می‌دهند، بدین سبب امسال برنامه ای جدید در نظر داریم که دو برابر تعداد روحانیون مورد نیاز کاروان های حج تمتع 95 را اعلام می‌کنیم و در صورتی که متقاضیان بیشتر از مورد نیاز باشند براساس اولویت های مصوب انتخاب خواهند شد.

 

مدیر جذب و سازماندهی معاونت فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری همچنین با بیان این که از روحانیون محترم که در مرحله نخست اعلام آمادگی نمایند به هیات های پزشکی معرفی می شوند، خاطرنشان کرد: معرفی شدگان پس از تایید توانایی جسمی جهت خدمت رسانی به حجاج، به این مدیریت معرفی می‌شوند تا بر اساس اولویت های مصوب در گردونه تخصیص استان ها قرار گیرند.

 

حجت‌الاسلام پروانه در ادامه گفت: روحانیون معززی که در حج 95 امکان اعزام ندارند، انصراف خود را بوسیله سامانهhttp://rohani.hajj.irاعلام نمایند. چرا که با اعلام انصراف فعلی، از فهرست سال 95 حذف و در اولویت اعزام سال 96 قرار خواهند گرفت.

 

این مقام مسؤول در بعثه مقام معظم رهبری، با تاکید بر این که برای برنامه ریزی بهتر افرادی اعلام آمادگی نمایند که از فراهم بودن شرایط خود اطمینان دارند، تصریح کرد: انصراف بعد از اعلام آمادگی می‌تواند به محدودیت اعزام‌های بعدی ایشان بیانجامد. لذا جهت حفظ قابلیت برنامه ریزی، تنها کسانی که از فراهم بودن شرایط خود اطمینان دارند، اعلام آمادگی کنند.

 

وی در پایان یادآور شد: طول دوره حج سال جاری همانند سال گذشته 35-30 روز خواهد بود و با توجه به ضرورت همراهی روحانیون محترم کاروان در طول سفر و به دلیل برهه طولانی زمان اعزام و بازگشت تدریجی کاروان‌ها، حتما به امکان حضور در کل دوره سفر توجه داشته باشند. همچنین با توجه به گرمای موسم حج عزیزانی که به دلیل پزشکی، توان همراهی در کاروان را ندارند حتما از اعلام آمادگی خودداری نمایند./1330/د102/ی

منبع: پایگاه اطلاع رسانی حج

ارسال نظرات