۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۷
کد خبر: ۳۱۳۹۳۷
کارشناس فرهنگی کشور:

احیای فرهنگ اسلامی ایرانی مهم ترین رسالت امروز هنرمندان است

خبرگزاری رسا ـ کارشناس فرهنگی کشور، احیای فرهنگ اسلامی ایرانی را مهم ترین رسالت امروز هنرمندان دانست و گفت: در حال حاضر یکی از مصادیق بزرگ تهاجم فرهنگی به سرزمین های جهانی، تهاجم هنری است.
سعيد قاسمي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در شهرکرد، سردار سعید قاسمی کارشناس فرهنگی کشور، شامگاه یکشنبه، 11 بهمن ماه، در نشست گفتمان سازی دیدگاه رهبر معظم انقلاب در باب هنر که در شهرکرد و با حضور هنرمندان برگزار شد، با تبریک ایام الله دهه فجر اظهار داشت: امام خمینی(ره) فضای جدیدی را در کشور به وجود آورد و راه پر زدن را به مردم آموزش داد و مسیر زندگی مردم را متحول کرد.

 

وی با احساس نارضایتی از دستگاه‌های آموزشی کشور در خصوص معرفی نکردن درست شخصیت امام خمینی(ره) و تفکرات ناب ایشان، تصریح کرد: نسل جدید باید از چه طریقی امام خمینی(ره) و تفکراتشان را بشناسند درحالی که در هیچ یک از مقاطع به آن توجه اساسی و بنیادی نشده است.

 

کارشناس فرهنگی کشور افزود: شهدا برای دفاع از انقلاب، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و کشور و ناموس خود جنگیدند و جان خود را فدا کردند و ما باید شکر گذار این حیات طیبه باشیم.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: در روزهای نخست انقلاب امام با کار فرهنگی آغاز کرد و در روزهای پایانی دستور به مبارزه تسلیحاتی داد و این نشان دهنده اهمیت کار فرهنگی است که در اولویت تمام امور قرار دارد.

 

وی با بیان این که فضای دانشگاه‌ ها مریض است، تصریح کرد: انقلاب در کشور انجام شده است اما شکستن معافیت‌های طاغوت سخت است و کار اساسی در این زمینه انجام نشده و این را می‌توان از وضعیت دانشگاهها متوجه شد چراکه برخی از چهره اساتید غرب‌گرا در دانشگاه‌ها به گونه‌ای است که مشخص می‌کند ماهیت انقلاب اسلامی را درک نکرده‌اند.

 

کارشناس فرهنگی کشور به برجهای دو قلو در حال ساخت در شهرکرد اشاره کرد و تصریح کرد: در کجا فرهنگ این برج دو قلو با فرهنگ ما مطابقت دارد؟ و چرا فرهنگ‌های غرب را در شهر و کشور ما پیاده می ‌کنند و ما زمانی متوجه آن خواهیم شد که کار از کار گذشته است.

 

قاسمی خاطرنشان کرد: هنرمندان باید خط انقلاب را ادامه دهند و نباید در مقابل اتفاقاتی که در حال رخ دادن است ساکت بنشیند بلکه یک هنرمند باید بتواند با ابزار هنر خود همچون نقاشی، کاریکاتور شعر و غیره نظر خود را بیان کند.

 

وی افزود: یک هنرمند انقلابی نباید در مقابله با فعالیت‌های مغایر با فرهنگ انقلابی ساکت بنشیند بلکه باید موضع خود را مشخص کند و این از ضرورت های امروز کشور است.

 

کارشناس فرهنگی کشور احیای فرهنگ اسلامی ایرانی را مهم ترین رسالت امروز هنرمندان دانست و ابراز داشت: در حال حاضر یکی از مصادیق بزرگ تهاجم فرهنگی به سرزمین های جهانی، تهاجم هنری است./9457/202/ب3

 

ارسال نظرات