۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۳۱۳۸۹۳
الازهر تأکید کرد؛

قرضاوی دیوانه و خائن است

خبرگزاری رسا ـ معاون الازهر مصر با حمله به قرضاوی وی را فردی دیوانه، خائن و سودجو توصیف کرد.
قرضاوي

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شیخ عباس شومان معاون الازهر مصر در آستانه سالروز انقلاب 25 ژانویه مصر با حمله به یوسف قرضاوی رییس اتحادیه جهانی علمای مسلمان و از رهبران اخوان المسلمین، وی را فردی دیوانه و هادی به سوی جهنم خطاب کرد.


شومان در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: قرضاوی هر ساله قبل از 25 ژانویه از لاک خود بیرون آمده و مردم را به ویران کردن مصر تشویق و جوانان، زنان و مردان را به تظاهرات و راهپیمایی دعوت می‌کند.


وی با توصیف قرضاوی به فردی خطرناک و شرور افزود: بدترین افراد کسانی هستند که عمرشان زیاد و عملشان کم است. قرضاوی مردم مصر را به خروج علیه حکومت و بازگشت نظام سابق (حکومت محمد مرسی) فرا می‌خواند و برای او هیچ اهمیتی ندارد که چه تعداد افراد در این راه کشته بشوند.


معاون الازهر خاطر نشان کرد: قرضاوی با خیانت به کشورش و تاسیس اتحادیه جهانی علمای مسلمان، در فتوایی تظاهرات مردمی سالروز انقلاب مصر را واجب شرعی اعلام و از تمامی ارتش‌های منطقه درخواست کرده تا به مصر حمله کنند. او با حمایت حاکمان قطری و ترکیه‌ای به نام دین و با استفاده از قرآن به دنبال پیشبرد اهداف خود است.


گفتنی است که 25 ژانویه سال 2011 آغاز انقلاب مردمی در مصر بود که پس از شدت یافتن آن حسنی مبارک مجبور به استعفا شده و محمد مرسی از افراد وابسته به جمعیت اخوان المسلمین به عنوان رییس جمهور این کشور انتخاب شد اما او نیز به دلیل مواضع غیر صحیح با کودتای عبدالفتاح سیسی برکنار شد./981/ب902/د

ارسال نظرات