۰۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۵
کد خبر: ۳۱۳۴۹۵
امام جمعه کرمان:

رسالت مصلحان و فعالان فرهنگی، مبارزه با فرهنگ جاهلیت است

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری گفت: مـصـلحان و فعالان فرهنگی با روشنگرى و مجاهدت علمى و فرهنگى زیربناى فرهنگ و اعتقادات جاهلانه و خرافى را از بین بـرده و معارف حیات بخش تـوحـیدی و فرهنگ صحیح اسلامی را به جامعه می رسانند.
حجت‌الاسلام والمسلمين يحيي جعفري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت‌الاسلام والمسلمین سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه و امام جمعه  کرمان در خطبه های نماز جمعه امروز این شهر، گفت: جـهـاد به معناى مشقّت و زحمت و همچنین به کار بستن توان در دفع دشمن است.

 

وی عنوان داشت: رهبر معظم انقلاب نیز در بیان تعریف اصطلاحى جهاد مى فرماید: هـر چـیـزى کـه هـم تـلاش بـاشد و هم در مقابله با دشمن باشد، جهاد است. بعضى ممکن است یک کارى انجام دهند، زحمت هم بکشند، بگویند ما داریم جهاد مى کنیم، نه، جهاد یک شقش این است که در مقابله با دشمن باشد.

 

خطیب جمعه کرمان اظهار داشت: از آنـجـا کـه تهاجم دشمن به اسلام و سرزمین اسلامی به شیوه هاى مختلف صورت مى گیرد، روش مقابله با آن نیز متنوع است.

 

وی ادامه داد: اساس شـخـصـیـت فـرد و جـامعه بر مسائل فرهنگى و اعتقادى مبتنی است و جـهـاد فـرهـنـگـى سـعـى و تـلاش بـراى تـبـیـیـن، تـفـهـیـم و تـرویـج عـقـاید صحیح و ابـطـال عـقـایـد بـاطـل در جـامـعـه است که مـصـلحان و فعالان فرهنگی با روشنگرى و مجاهدت علمى و فرهنگى زیربناى فرهنگ و اعتقادات جاهلانه و خرافى را از بین بـرده و معارف حیات بخش تـوحـیدی و فرهنگ صحیح اسلامی را به جامعه می رسانند. باید ابتدا با فرهنگ جاهلىت مبارزه کرد و با ارائه فرهنگ ناب الهى و اسلامى، آن را تعالی بخشیم.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری با اشاره به اهمیت جهاد فرهنگی، بیان کرد: پیامبر اکرم (ص) در آغاز رسالتشان قبل از اینکه به او و پیروانش اجازه دفاع و جهاد نظامى داده شـود، مـامـور بـه جهاد فرهنگى مى شوند؛ قرآن به عنوان کتاب جهاد فرهنگى در سوره فرقان آیه 52 می فرماید: «وَ جاهَدْهُمْ بِهِ جَهاداً کَبیراً؛ و به وسیله قرآن با آنان مبارزه کن مبارزه بزرگى.» یـعـنـى بـا تـلاوت آیـات قـرآن و بـیـان حـقـایـق قـرآن حـجـت را بـر آنـان تـمام کن و پایه هاى مـتـزلزل اعتقاد پوشالى آنان را ویران نما و بر آن ویرانه، بنیان اعتقاد توحیدى را استوار و مـحـکـم بـنـا کـن.

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به دوازده فروردین سالروز بازگشت امام خمینی به میهن، بیان داشت: در سال 57 همه دنیا دست در دست هم داده بودند تا ملت ایران نتوانند به خواسته هایشان دست پیدا کنند اما با یاری خداوند مردم طبق فرامین حضرت امام عمل کردند و این انقلاب به پیروزی رسید.

 

حجت‌الاسلام والمسلمین جعفری در پایان از همه مردم کرمان خواست تا در انتخابات ضمن شناخت فرد اصلح پای صندوق های رأی حاضر شوند تا انشاءالله انتخابات پرشور و بانشاطی داشته باشیم./9705/201/ب1

ارسال نظرات