۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۸
کد خبر: ۳۱۳۲۷۵
مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی:

مبلغات سنتی خراسان شمالی ساماندهی می‌شوند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی از شناسایی، ساماندهی و آموزش مبلغات سنتی استان خبر داد و گفت: ارتقای معارف دینی مبلغات سنتی و آشنایی آن‌ها با خرافات و بدعت‌ها از رویکردهای اصلی نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در رابطه با برگزار کنندگان جلسه‌های خانگی مذهبی است.
حجت الاسلام خادمي- نشست جمعيت بانوان فرهيخته تبليغات اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام علی خادمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی، امروز در نشست مجمع بانوان فرهیخته این نهاد، با اشاره به ساماندهی هیأت‌های مذهبی استان از تشکیل اجتماع شهرستانی در مناسبت‌ها و مراسم مذهبی خبر داد و افزود: در این زمینه امسال در دهه پایانی ماه صفر بیش از 58 هزار زائر از شهرستان های مختلف خراسان شمالی به مشهد مقدس اعزام شدند اما تلاش می شود از این پس برخی نواقص و کاستی‌های موجود در این بخش نیز مرتفع شوند.

 

وی در مورد اعزام روحانیان مبلغ و عالم روستاهای مختلف استان نیز اظهار کرد: در این زمینه نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در پی تشکیل کمیته فرهنگی است تا گزارش فرهنگی و تبلیغی هر روستا، پیش از اعزام به روحانیان مبلغ اعزامی ارائه شود.

 

 دبیر ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبت های مذهبی استان خراسان شمالی در ادامه با اشاره به اجرای طرح شناسایی، ساماندهی و آموزش مبلغات سنتی استان، خاطرنشان کرد: بانوان نقش مهمی در تقویت ارزش‌های فرهنگی و فضای دینی و معنوی در جامعه دارند به همین دلیل ساماندهی و آموزش مبلغات سنتی و گردانندگان جلسات مذهبی و قرآنی خانگی در دستور کار نهاد تبلیغات اسلامی استان قرار گرفته است.

 

حجت الاسلام خادمی با اشاره به شناسایی 260 بانوی برگزار کننده جلسه های خانگی قرآنی و مذهبی در استان، افزود: شناسایی و ساماندهی مبلغات سنتی و بانوان برگزارکننده جلسات قرآن خانگی در خراسان شمالی با هدف برگزاری کلاس‌های آموزشی در زمینه های احکام، تاریخ، آداب اخلاقی، مقتل و مرثیه خوانی و ارتقای سطح علمی این مبلغات و مدیریت مطلوب‌تر جلسات خانگی قرآن صورت می گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه ارتقای معارف دینی مبلغات سنتی و آشنایی آنها با آسیب‌شناسی خرافات و بدعت‌ها از رویکردهای نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی در رابطه با برگزارکنندگان جلسه‌های خانگی مذهبی است، تصریح کرد: در این زمینه مبلغات سنتی و بانوان برگزارکننده جلسات خانگی مذهبی و قرآنی در مواردی نظیر آسیب‌شناسی خرافات و بدعت‌ها، احکام شرعی، شخصیت‌شناسی ائمه اطهار(ع) و مقتل خوانی آموزش خواهند دید.

 

حجت الاسلام خادمی ارتقای معارف دینی، شناسایی و جذب سایر مبلغات سنتی، بهره‌مندی از توان اساتید مجرب در ارتقای سطح علمی این بانوان، برگزاری کارگاه های توجیهی، برپایی اردوهای تفریحی، زیارتی و برگزاری کلاس های تربیتی در راستای تربیت فرزند و خانواده به منظور استحکام بنیان خانواده را از دیگر برنامه های اداره کل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در رابطه با مبلغات سنتی و بانوان برگزارکننده جلسات خانگی قرآنی و مذهبی در استان ذکر کرد.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان خراسان شمالی در مورد سایر اقدامات این نهاد در سال جاری در حوزه قرآن، خاطرنشان کرد: برپایی 150 نشست تخصصی عرفان اسلامی، تثبیت 50 مراسم و محافل قرآنی مردمی، برگزاری 35 جلسه صحیح خوانی نماز و قرآن در مراسم اعتکاف و حمایت از 28 بانوی جمعیت بانوان فرهیخته و فعال عرصه فرهنگ دینی از جمله اقدامات این نهاد در سال جاری در حیطه فعالیت های قرآنی بانوان استان بوده است.

 

حجت الاسلام خادمی در ادامه با اشاره به فعالیت کانون مداحان استان و مسائل مبتلابه آن نیز اظهار کرد: جمعیت مداحان از جمله نیروهای مؤثر در بعد مذهبی، اجتماعی و فرهنگی بوده و از آنجا که جلسات عمومی و مذهبی را مدیریت می کنند می بایست به صورت مداوم در دوره های دانش‌افزایی شرکت کنند.

 

وی تصریح کرد: در این راستا نهاد تبلیغات اسلامی خراسان شمالی برگزاری دوره های آموزشی آشنایی با تاریخ، مقاتل، مرثیه‌خوانی، آسیب‌ها و بدعت‌های عزاداری و مسائل اجتماعی را برای جامعه مداحان استان پیش‌بینی کرده که در مقاطع مختلف برگزار می شود./9314/202/ب1

ارسال نظرات