۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۵
کد خبر: ۳۱۲۴۷۴
آیت الله آل‌هاشم:

تخریب رقبا یکی از بدترین روش‌های برخی نامزدهای انتخاباتی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز گفت: آن کسانی که به تخریب شورای نگهبان روی آورده‌اند، اگر اعتراضی به رد صلاحیت خود دارند، بایستی از مسیر قانونی اقدام کنند.
آيت الله آل هاشم امام جمعه موقت تبريز

آیت الله سیدمحمدتقی آل‌هاشم امام جمعه موقت تبریز، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با اشاره به اعلام صلاحیت‌ نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی هیأت‌های اجرایی و نظارت استان‌ها اظهار داشت: شورای نگهبان اصلی‌ترین و مهم‌ترین مرجع اعلام صلاحیت نامزدها محسوب می‌شود.


وی با بیان این‌که انتشار برخی لیست‌ها در مطبوعات و رسانه‌ها قبل از اعلام نظر شورای نگهبان خلاف قانون و اخلاق است، خاطرنشان کرد: این اقدام موجب انتشار شایعات در سطح گسترده می شود که گاه آبروی افراد نیز مورد تعرض قرار می گیرد، بنابر این همگان باید تابع قانون بوده و منتظر اعلام نظر شورای نگهبان باشند.


این عالم برجسته منطقه آذربایجان با تأکید بر این‌که شورای نگهبان قانون اساسی از جمله نهادهای نظارتی نظام جمهوری اسلامی ایران است، تصریح کرد: تمامی قوانین مجلس پیش ‌از اجرا، به تأیید این شورا می‌رسد تا مغایر قانون شرع و قانون اساسی نباشد. تأیید صلاحیت نامزدهای تمامی انتخابات سراسری کشور به جز انتخابات شوراهای شهر و روستا نیز در حیطه وظایف این شورا است.


آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که تخریب رقبای انتخاباتی و خارج کردن آنان از فضای رقابت یکی از بدترین روش‌های برخی نامزدهای انتخاباتی است، افزود: اگر این افراد خود را خادم ملت می دانند و تلاش دارند تا در مجلس نظام اسلامی ایران فعالیت کنند، این‌گونه رفتارها دیگر معنایی ندارد.


امام جمعه موقت تبریز در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که تأیید صلاحیت نامزدهای انتخاباتی و نظارت بر کلیه انتخابات کشور را دیگر وظیفه شورای نگهبان دانست و افزود: آن کسانی که به تخریب شورای نگهبان روی آورده‌اند، اگر اعتراضی به رد صلاحیت خود دارند، بایستی از مسیر قانونی اقدام کنند.


آیت الله آل‌هاشم با اشاره به این‌که تخریب نهادهای انقلابی و قانونی یکی از روش‌های دشمن برای ریل‌گذاری جهت جریان نفوذ در کشور است، تصریح کرد: امروز نیازمند هوشیاری و آگاهی هم نامزدهای انتخاباتی و هم مردم برای فعالیت مجلسی ولایت‌مدار و مستقل بدون وابستگی به جریان‌های سیاسی وابسته به غرب هستیم.


وی با بیان این‌که شورای نگهبان از بدو پیروزی انقلاب اسلامی ایران حافظ قانون اساسی و مانع ورود جریان‌های معاند به مجالس بوده است، خاطرنشان کرد: در شرایطی که رهبر معظم انقلاب اسلامی نسبت به جریان نفوذ در کشور هشدار داده‌اند، شورای نگهبان رسالتی خطیر برای مقابله با این جریان دارد./935/202/ب3

ارسال نظرات