۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۳۱۱۸۷۲

نشست «ساختار اسلام در عراق، تهدیدها و فرصت‎ها» در نجف برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست «ساختار اسلام در عراق، تهدیدها و فرصت‎ها» از سوی دفتر حضرت آیت الله حکیم در نجف برگزار شد.
مرکز حکمت

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در عراق، مرکز گفت‎وگو و همکاری حکمت عراق وابسته به دفتر حضرت آیت الله محمد سعید حکیم، از مراجع تقلید نجف اشرف روز گذشته با همکاری مرکز تحقیقات اسلامی نروژ و مرکز تحقیقات اسلام و خاورمیانه آمریکا نشستی را با موضوع «ساختار اسلام در عراق، تهدیدها و فرصت‎ها» برای بررسی وضعیت مسلمانان و جهان اسلام در نجف اشرف برگزار کرد.


در این جلسه نخبگان، اندیشمندان دینی، دانشگاهی و سیاسی در آن شرکت کرده و به بیان تجربیات و گزارشات وضعیت مسلمان در جهان پرداختند.


تجربه‎های گسترش اسلام در برخی از کشورهای جهان، اسلام پس از حضور جریان تروریستی و تکفیری داعش، تاریخ زندگانی و فرهنگ عراق و شیعیان برخی از موضوعات مطرح شده در این جلسه بود.


حجت الاسلام سید صالح الحکیم، رییس مرکز گفت‎وگو و همکاری حکمت عراق در این رابطه گفت: این نشست با هدف بررسی راه‎های گسترش فرهنگ و پایه گذاری اسلام در عراق برگزار شد.


وی تاکید کرد که مرکز گفت‎وگو و همکاری حکمت عراق با هدف رسیدن به مشترکات انسانی که می تواند موجب ایجاد وحدت و زندگی مسالمت آمیز بین مردم شود، درپی افزایش ارتباطهای خود با اندیشمندان و موسسه‎های تخصصی جهان است./994/ب903/د

ارسال نظرات