۲۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰
کد خبر: ۳۱۱۵۱۲
همزمان با ایام الله دهه فجر؛

اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی 66 برنامه محوری برگزار می‌کند

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: این نهاد به منظور گرامیداشت ایام الله دهه فجر 66 برنامه محوری را در مرکز استان و شهرستان های تابعه اجرایی می کند.
حجت الاسلام سهرابي - نشست هماهنگي دهه فجر

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، حجت الاسلام سیف الله سهرابی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی، امروز در نشست هماهنگی گرامیداشت دهه فجر، اظهار کرد: در ایام الله دهه فجر امسال در مجموع 66 ویژه‌برنامه از سوی اداره کل و ادارات شهرستانی اوقاف و امور خیریه در استان خراسان شمالی برگزار می شود.

 

وی افزود: روز دوشنبه، دوازدهم بهمن ماه، سالروز ورود بنیان گذار کبیر انقلاب اسلامی به کشور که به عنوان روز «انقلاب اسلامی،امام خمینی(ره)، ولایت فقیه و رهبری» نامگذاری شده، برنامه هایی از قبیل شرکت در مراسم لحظه ورود امام(ره)، سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی، امام خمینی و ولایت فقیه، برپایی نمایشگاه دهه فجر، برپایی خیمه معرفت، فضاسازی تبلیغی و محیطی و گلباران تمثال امام خمینی(ره) از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه استان در محل امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص اجرا می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: همزمان با روز سیزدهم بهمن ماه که به عنوان روز «انقلاب اسلامی، مردم سالاری دینی، همدلی و همزبانی دولت و ملت» نامگذاری شده نیز این نهاد اقدام به اجرای برنامه هایی چون ارسال پیامک به جامعه هدف، فضاسازی تبلیغی و محیطی، برگزاری مسابقه پیامکی، پخش مستندات انقلاب با حضور کارمندان اداره و خدام امامزاده سیدعباس(ع)، برگزاری دعای توسل، بازدید از کلاس حفظ قرآن کریم، سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی، امام خمینی و ولایت فقیه، دیدار خانواده شهدا و ایثارگران با امام جمعه شهرستان و توزیع سبد غذایی از محل موقوفه خاتم گویا می‌کند.

 

وی ادامه داد: در روز چهاردهم بهمن ماه که با عنوان روز « انقلاب اسلامی، نهضت علمی، اقتصاد مقاومتی و مدیریت جهادی» نامگذاری شده، برنامه هایی از قبیل برگزاری محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان بین المللی، برگزاری محفل انس با قرآن کریم و برگزاری نشست با کمیته یاوران وقف از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه استان خراسان شمالی انجام می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اظهار کرد: همچنین در روز پنج شنبه، پانزدهم بهمن ماه و روز « انقلاب اسلامی، ایمان، جهاد، شهادت» نهاد اوقاف در مرکز استان و مراکز شهرستان های هشت گانه اقدام به برگزاری سخنرانی و محفل انس با قرآن کریم، غباررویی گلزار شهدا، دعوت از جانبازان و ایثارگران برای بیان خاطرات، غبارروبی گلزار شهدا و غبارروبی بقعه خواجه علی بن مهزیار در جاجرم می کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی گفت: در روز جمعه، شانزدهم بهمن ماه هم که به عنوان روز «انقلاب اسلامی، وحدت امت اسلامی، عدالتخواهی و حکومت جهانی حضرت مهدی(عج)» نامگذاری شده برنامه هایی چون مراسم دعای کمیل و بیان خاطره توسط جانبازان، مراسم دعای ندبه، برگزاری حلقه های معرفتی طرح صالحین در پایگاه های بسیج بقاع تبرکه، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران و حضور هیأت امنای امامزادگان در نماز جمعه از سوی نهاد اوقاف و امور خیریه استان اجرایی می شود.

 

وی افزود: روز شنبه هفدهم بهمن ماه که به عنوان روز «انقلاب اسلامی، تحکیم بنیان خانواده، جوانان و سبک زندگی ایرانی اسلامی» نامگذاری شده نیز برنامه هایی از قبیل سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی و محفل انس با قرآن کریم در امامزاده ها و غبارروبی امامزاده سیدابراهیم(ع) اسلام آباد انصار برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی اضافه کرد: همزمان با روز یکشنبه، هجدهم بهمن ماه و روز «انقلاب اسلامی، معنویت گرایی، حاکمیت ارزش ها، فرهنگ و تمدن اسلامی» نیز نهاد اوقاف در استان اقدام به برگزاری برنامه هایی چون دیدار با خانواده های شهدای واقف، شب شعر و بیان خاطراتی از ایثار و شهادت و افتتاحیه موقوفه پورحدادیان می کند.

 

وی ادامه داد: در نوزدهم بهمن ماه که به عنوان روز «انقلاب اسلامی، آمادگی دفاعی، امنیت همه جانبه، اقتدار و عزت منطقه ای و بین المللی» نامگذاری شده نیز برنامه هایی از جمله عیادت از بیماران و جانبازان و آسایشگاه سالمندان، سخنرانی با موضوع انقلاب اسلامی و محفل انس با قرآن کریم در امامزاده ها و بقاع متبرکه اساتن برگزار می شود.

 

حجت الاسلام سهرابی خاطرنشان کرد: همزمان با بیستم بهمن ماه و روز «انقلاب اسلامی، الهام بخشی، حمایت از جبهه مقاومت و مبارزه با تروریسم بین المللی» نیز نهاد اوقاف در مرکز استان و شهرستان ها اقدام به اجرای ویژه‌برنامه هایی از قبیل دیدار با دانش آموزان بی سرپرست، خادمین و جشن انقلاب، نشست صمیمی با خدام، گردهمایی اعضای کمیسیون تشخیص صلاحیت و غباروبی امامزاده سیدهادی(ع) و زینب(س) می‌کند.

 

وی اظهار کرد: در روز چهارشنبه، بیست و یکم بهمن که به عنوان روز« انقلاب اسلامی، دشمن شناسی، استکبارستیزی و مقابله با نفوذ دشمن» نامگذاری شده نیز برنامه هایی چون برگزاری دعای توسل، بازدید از کلاس های طرح تربیت حفظ قرآن کریم، برگزاری همایش دختران انقلابی، بازدید از پروژه عمرانی امامزاده اشرف و افتتاح پروژه های عمرانی پیش بینی شده است.

 

حجت الاسلام سهرابی ادامه داد: همچنین در روز بیست و دوم بهمن که به عنوان روز «انقلاب اسلامی، استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» نامگذاری شده، مهم‌ترین برنامه کارکنان نهاد اوقاف و امور خیریه در مرکز استان و شهرستان ها، شرکت در راهپیمایی یوم الله پیروزی انقلاب اسلامی، با حضور خادمان و اعضای هیأت امنای امامزاده ها و بقاع متبرکه خراسان شمالی است./9314/202/ب2

ارسال نظرات