۲۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶
کد خبر: ۳۱۰۲۶۹
لاریجانی در صحن علنی مجلس:

اقدامات آل سعود محکوم است/ نیروی قدس نبود شاهد ده ها حادثه پاریس بودیم

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی خطاب به غربی ها گفت: اگر نیروی قدس در مقابل تروریست ها در منطقه نایستاده بود شما شاهد ده ها حادثه مشابه پاریس می بودید. سپاه و نیروی قدس مستحق تحقیر جیره بگیران صهیونیسم در کنگره و سنا نیستند.
لاريجاني در صحن علني مجلس

 به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری رسا، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حوادث روزهای اخیر جهان از جنبه های مختلفی با منافع و امنیت ملی کشور ارتباط داشته است، اظهار کرد:  آل سعود با اعدام روحانی برجسته شیخ نمر در هفته های اخیر وجدان عمومی  امت اسلامی را آزرده کرده است سعی کرد تا این اقدام غیر انسانی را با اعدام عده ای تروریست در  کنار این مجاهد، سرهم بندی کند.

 

وی با بیان اینکه صحنه بین المللی نسبت به این عمل وحشیانه واکنش نشان داد، افزود: به دنبال این  حادثه و به بهانه حمله به سفارت عربستان آل سعود رابطه سیاسی و اقتصادی خود را با تهران قطع کرد و همچنین با فشار  بر تعدادی از کشورها، آن ها را نیز تشویق به قطع  یا کاهش رابطه با جمهوری اسلامی کرده است و از طرفی با اقدامی ماجراجویانه در یمن  چندین مرتبه به اطراف سفارت ایران در این کشور حمله نظامی کرد تا آسیب هایی به سفارت وارد شود.

 

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این رفتارهای آل سعود به دلیل دشمنی با ملت ایران بوده است، تصریح کرد: سعودی ها در جنگ 33 روزه  که قلوب همه ملت های مسلمان در کنار مقاومت حزب الله می تپید، به رژیم اشغالگر قدس کمک اطلاعاتی کرده است و سوال مهم این است که سعودی ها با این کارنامه و رفتاری که در گذشته داشته است، آیا بزرگی بدست آورده اند.

 

وی  با بیان اینکه آیا حادثه منا و کشته شدن هزاران نفر حاجی و بعد مخفی کردن آن باعث آبروی آنها شد و آیا دخالت نظامی در بحرین قدرتمندی آنها را نشان داد یا وحشت آنها را بیشتر نمایان ساخت، یادآور شد:  البته حمله عده ای به سفارت عربستان کار اشتباهی بود و باید وزارت کشور با کسانی که از نظر ایجاد امنیت در آنجا قصور یا تقصیر داشتند برخورد کنند و مجلس نیز موضوع را پیگیری خواهد کرد که ریشه اینگونه رفتارها در کشور از بین برود.

 

لاریجانی  با بیان اینکه مجلس شورای اسلامی  اقدامات نسنجیده آل سعود را محکوم می کند، اظهار کرد: مجلس از سر دلسوزی  این کشور را به راه و رسم حکمرانی  در تراز اسلام دعوت می کند که تا دیر نشده عقلانیت را در برخورد با سایر کشورهای اسلامی در پیش گیرند تا  به خشم امت اسلامی گرفتار نشود.


وی در بخش دیگری از سخنان خود  با اشاره به  طرح های ضد ایرانی برخی نمایندگان آمریکا، افزود:  در هر سه طرح مشهود است که قصد آن ها تخریب  توافق ایران و 1+5 است و اگر حکومت آمریکا از یکپارچگی در تصمیم برخوردار نیست هزینه آنرا سایر ملت ها نباید بدهند.

 

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود  خطاب به سردمداران آمریکایی گفت: اگر نیروی قدس در مقابل تروریست ها در منطقه نایستاده بود شما شاهد ده ها حادثه مشابه پاریس می بودید، سپاه و نیروی قدس مستحق تحقیر جیره بگیران صهیونیسم در کنگره و سنا نیستند بلکه CIA یک نهاد تروریستی است که در ماجرای افغانستان و عراق به کرات با تروریست ها زد و بند داشته است. /858/

ارسال نظرات