۱۸ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۰
کد خبر: ۳۰۹۹۷۸
امام جمعه بابل:

آل سعود به دنبال دو قطبی کردن جهان اسلام است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه بابل با محکوم کردن شهادت آیت الله نمر، گفت: حکومت آل سعود امروز به دنبال شکاف در جهان اسلام و دو قطبی کردن مسلمانان است.
امام جمعه بابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بابل، حجت الاسلام مجتبی روحانی امام جمعه بابل در خطبه های نماز جمعه این هفته با بیان اهمیت نمازجمعه در اسلام، گفت: نمازجمعه محل دفاع و واکسینه در مقابل ویروسهای معنوی برای مومنان است تا سلامت در سطح جامعه گسترده شود.

 

وی با بیان این مطلب که نماز جمعه آهنگ معنویت را در میان اقشار جامعه می پراکند، افزود: نمازجمعه از ابتدای انقلاب تاکنون گرد و غبارهای زیادی را از چهره انقلاب پاک کرد و قرارگاهی برای دفاع از دین، ایمان و بصیرت عموم مسلمانان محسوب می شود.

 

مسؤول شورای فرهنگ عمومی شهرستان بابل بر لزوم توجه بر امور علمی به منظور پیشرفت جامعه اسلامی تاکید و خاطرنشان کرد: پیشرفت های علمی امروز غرب مدیون، نهضت بزرگ علمی در میان مسلمانان است و حتی علوم یونانی بومی شده از جوامع اسلامی وارد اروپا شد.

 

وی لزوم پیشرفت و ترقی جامعه را مدیون توجه به افزایش آگاهی های علمی دانست و ادامه داد: امروز نیازمند جهاد و نهضت علمی برای جبران عقب ماندگی خود و رسیدن به جایگاه حقیقی خود هستیم.

 

حجت الاسلام روحانی با اشاره به جریان سازی عده ای برای تحت فشار قرار دادن شورای نگهبان و هیات های نظارت انتخابات گفت: حق الناس در انتخابات این است که هیات های مسؤول در عرصه انتخابات اعم از اجرایی و نظارت بر اساس قانون، مانع از ورود افراد ناصالح در عرصه رقابتهای انتخاباتی شوند.

 

وی افزود: این حق الناس مردم است که مراکز نظارتی با فیلترهای قانونی خود با ورود افراد ناصالح به عرصه انتخابات جلوگیری کنند.

 

امام جمعه بابل با انتقاد از برخی مجالس ترحیم در سطح شهرستان، خاطرنشان کرد: متأسفانه بعضی از افراد در مجالس ترحیم در سطح مساجد به جای قرائت قرآن، مداحی و موعظه از ادوات موسیقی و اشعاری محزون استفاده می کنند و این بدعت حرام در حال گسترش است.

 

وی ادامه داد: مراسم ترحیم، مراسم پند و اندرز برای یادآوری قیامت است نه اینکه به محفلی برای موسیقی و نی نوازی آن هم در مسجد تبدیل شود.

 

حجت الاسلام روحانی با محکوم کردن شهادت آیت الله النمر از سوی آل سعود، گفت: آل سعود با کشتن روحانی مبارز و مصلح آیت الله النمر شمارش معکوس نابودی و سرنگونی خود را به صدا در آورده است.

 

وی افزود: شکنجه، شکستن دست و پای آیت الله نمر و سپس گردن زدن ایشان آن هم با نظارت ولی عهد خبیث سعودی نشان از اوج خباثت و دد منشی حکام آل سعود دارد.

 

امام جمعه بابل جنایت کشتار بیش از چهل نفر از مخالفان حکومت آل سعود و در راس آنها رهبر شیعیان عربستان را جنایت کم نظیر عنوان کرد و اظهار داشت: حکومت آل سعود امروز به دنبال شکاف در جهان اسلام و دو قطبی کردن مسلمانان است.

 

وی ادامه داد: آل سعود که با تامین هزینه های سنگین حمایت از تروریست های وهابی در کشورهایی ماندن عراق، سوریه و لبنان نتوانستند به اهداف خود در به شکست کشاندن مقاوم اسلامی برسند، انتقام شکست خود را از علمایی مانند شهید آیت الله نمر می گیرند.

 

حجت الاسلام روحانی ضمن بیان این مطلب که جهان اسلام منتظر شنیدن صدای انفجار نابودی خاندان آل سعود است، تصریح کرد: برعکس تلاش های آل سعود و نیات شیطانی آنها به عنوان عمال استکبار و صهیونیست در منطقه، نابودی آل سعود فرجام این خاندان ظالم و مستکبر است.

 

وی افزود: حکام گذشته سعودی که همواره در رقابت با ایران در منطقه بودند اما حکام جدید کم تجربه روش ضدیت و جنگ با ایران را در پی گرفتند که این تلاش ها منجر به سقوط این نظام خواهد شد.

 

امام جمعه بابل با گرامیداشت سالروز قیام 19 دی قم آن را نقطه عطف تاریخ انقلاب نامید و خاطرنشان کرد: قیام 19 دی قم سپس راه افتادن اربعین های مختلف در کشور، موجب سست شدن بنیان های نظام استکباری شد.

 

وی با گرامیداشت شهید بابلی این قیام، اظهار داشت: یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهید حجت الاسلام علی اصغر ناصری، شهید قیام 19 دی قم را گرامی می داریم./1313/201/ب1

ارسال نظرات