۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۳۰۸۳۱۳
آیت الله مجتهد شبستری در نماز جمعه تبریز:

کشتار در نیجریه در راستای برنامه شیعه هراسی وهابیت است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز کشتار ها در نیجریه، جمهوری آذربایجان و پاکستان را از برنامه های وهابیت برای شیعه هراسی دانست و گفت: دولت و ارتش نیجریه با بوکوحرام هم صدا شده است این جنایات باید هر چه سریعتر متوقف شود.
آيت‌الله مجتهد شبستري آيت الله شبستري

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهد شبستری، امام جمعه تبریز و نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز با اشاره به سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: حوزه و دانشگاه مؤثر در آینده کشور هستند.

 


وی اساس وحدت حوزه و دانشگاه رادر پیشبرد اهداف اسلامی انقلابی نظام جمهوری اسلامی ابران دانست و ابراز داشت: گام های برداشته شده در وحدت میان حوزه و دانشگاه کافی نبوده است، وحدت میان این دو قشر جهت رسیدن به آرمان های انقلاب مطرح شد.

 


امام جمعه تبریز ضمن عرضت تسلیت به مناسبت شهادت امام حسن عسکری(ع) و  با تبریک آغاز امامت حضرت ولی‌عصر (عج)، اظهار داشت: مشیت الهی بر آن بود تا حکام جور با وجود تحت نظر داشتن امام حسن عسکری(ره)، به وجود امام دوازدهم شیعیان دست نیابند و ایشان در پرده غیبت بمانند.


وی با بیان این‌که برخی اقدامات آمریکا مانند مصوبه کنگره آمریکا درمنع ورود مسافران به کشور اسلامی به آمریکا اقدامی گستاخانه و تحریم گونه است و به نوعی مانع تراشی است، افزود: این اقدامات در جهت منع ورود سرمایه گزاران خارجی به کشور اسلامی ایران است.

 


عضو خبرگان رهبری با اشاره به طرح خاورمیانه جدید و برنامه ریزی دولت آمریکا برای رسیدن به خاورمیانه مطلوب خود، کشتار شیعیان و مسلمانان را در راستای این هدف دانست و خاطرنشان کرد: مزدوران آمریکا در منطقه با کشتار و جنایت علیه مسلمانان به دنبال اهداف استکباری هستند.
 

وی با محکوم کردن حوادث کشور نیجریه و هم صدا شدن دولت و ارتش این کشور با بوکوحرام، خاطرنشان کرد: جلادان و مزدوران آمریکایی که از صدای مکتب اهل بیت(ع) در جهان هراسانند می خواهیم به جنایات وحشیانه خود پایان دهند.
 

رییس شورای عالی مجمع جهانی اهل بیت(ع) با اشاره به حوادث نارداران و مقابله با شیعیان این شهر در جمهوری آذربایجان، تصریح کرد: برای سومین بار به جمهوری آذربایجان هشدار می دهیم تا مردم شیعه نارداران و ملت خود را آزار ندهد و جا برای جولان وهابیت در این کشور باز نکنند.
 

وی با اشاره  به حمله پلیس جمهوری آذربایجان به نمازگزاران و عزاداران حسینی در نارداران و خفقان حاکم بر علیه مذهب در این کشور، ادامه داد: دولت آذربایجان دستگیر شدگان را آزاد کنند و بدانند که فشار علیه مردم نتیجه‌ای جز سقوط را در پی نخواهد داشت،
 

وی این کشتار ها در نیجریه، جمهوری آذربایجان و پاکستان را از برنامه وهابیت برای شیعه هراسی دانست و افزود: این حوادث دل شیعیان و مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است، این جنایات باید هر چه سریعتر متوقف شود.

 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به فعالیت شبکه های مختلف ماهواری تحت حمایت دولت عربستان در شیعه هراسی و تخریب چهره تشیع، ادامه داد: دشمنان علاوه بر تبلیغات سوء علیه شیعیان دست به جنات نیز می زنند./854/پ201/ج1
ارسال نظرات