۲۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۱
کد خبر: ۳۰۸۳۰۶
خطیب جمعه کرمان:

استکبار جهانی نقش اساسی در کشتار شیعیان جهان دارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام عربپور گفت: اقدامات وحشتناک کشتار مظلومان در جهان از سوی مثلث آمریکا، اسرائیل غاصب و آل سعود انجام می‌گیرد.
حجت الاسلام عربپور خطيب موقت جمعه کرمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، حجت الاسلام عربپور امام جمعه موقت کرمان در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز شهر کرمان در خطبه اول درباره نقش صله رحم در سبک زندگی گفت: صله رحم، یکی از دستورات مهم اسلام است که برای ایجاد محبت، کمک مالی به خویشاوندها، دلجویی و مشکل گشایی از آنان انجام می شود که نتیجه اش همبستگی میان مسلمانان است.

 

وی ادامه داد: رسول خدا(ص) به حاضران و غائبان امت خود و به همه نسل های آینده وصیت کرده است که با خویشان خود پیوند داشته باشند.

 

حجت الاسلام عربپور مطرح کرد: صله ی رحم به عنوان رفت آمد و پیوند با خویشاوندان یکی از اصول اخلاقی در قرآن و یکی از واجبات مؤکد و بسیار مهم به شمار می رود. در اهمیت صله رحم و مذمت قطع رحم می توان گفت: قرآن کریم کسانی را که قطع رحم می کنند مورد لعنت قرار داده است.

 

وی ادامه داد: از آیات قرآن کریم چنین برمی آید که صله رحم از ازواجبات شرعی است. قرآن کریم در سوره نساء آیه 1 در این باره می فرماید: "یَا أَیُّهَا النَّاسُ اتَّقُواْ رَبَّکُمُ الَّذِی خَلَقَکُم مِّن نَّفْسٍ وَاحِدَةٍ وَخَلَقَ مِنْهَا زَوْجَهَا وَبَثَّ مِنْهُمَا رِجَالًا کَثِیرًا وَنِسَاء وَاتَّقُواْ اللّهَ الَّذِی تَسَاءلُونَ بِهِ وَالأَرْحَامَ إِنَّ اللّهَ کَانَ عَلَیْکُمْ رَقِیبًا"  تقوای الهی را رعایت کنید و درباره ارحام کوتاهی نکنید. همچنین پیامبر اکرم(ص))می فرمایند : در دنیا صله ی رحم کنید اگر چه به یک سلام باشد.

 

خطیب موقت جمعه کرمان اظهار داشت: اهمیت دیدار خویشاوندان آنقدر زیاد است که در روز قیامت، از سقوط شخص در آتش جهنم جلوگیری می کند. شاید به دلیل همین اهمیت است که امام سجّاد(ع) بهترین گام را نزد خداوند، قدمی می داند که برای دیدار خویشاوند برداشته شود.

 

وی در رابطه با  قطع رحم عنوان کرد: رحمت الهی به مردمی که ارتباط خود را با خویشان خود قطع می کنند، نمی رسد و فرشتگان رحمت، برآنان فرود نمی آیند. قطع رحم از گناهان کبیره است.

 

حجت الاسلام عربپور یادآور شد: صله رحم دارای آثار فردی و اجتماعی زیادی است و میان این آثار و صله رحم رابطه ای عینی وجود دارد. زیاد شدن رزق و روزی، داخل شدن در بهشت، آسان شدن حساب روز قیامت، از بین رفتن فقر، برکت در اموال، محبوبیت در نزد خداوند متعال، آسان شدن سختی های لحظه مرگ، دفع شدن بلاها، سلامت جسم و پاک شدن جان ها و آبادانی منطقه ها از جمله آثار این عمل با ارزش است.

 

وی در خطبه دوم نماز جمعه با اشاره به روز 24 آذر و حادثه 24 اذر و درگیری در مسجد امام شهر کرمان گفت: در این روز باید یاد و خاطره 4 شهید آن روز ، شهیدان حسینی، نامجو، مهدوی و دادبین را گرامی داشته، ودر راه آرمان های انقلاب و شهیدان کوشا باشیم.

 

خطیب موقت شهر کرمان عنوان داشت: دهم ماه ربیع الاول مصادف با آغاز امامت حضرت مهدی (ع) است، ادامه داد: با توجه به گسترش شیعه در زمان امام حسن عسگری ماموران خلیفه عباسی در صدد بودند تا از تولد فرزند این امام جلوگیری کنند اما این جاهلیت محضی است که افراد بتوانند بر وعده الهی غلبه کنند. اما امام قبل از شهادتشان به اصحاب خاص خود امام مهدی(ع) را معرفی نمود و در آخر معتمد عباسی با زهری که به امام نوشاند ایشان را به شهادت رساند.

 

وی به کشتار شیعیان در نیجریه و پاراچنار پاکستان اشاره کرد و بیان داشت: این اقدامات و حشتناک از سوی مثلث فتنه که یک ضلع آن را استکبار جهانی یعنی آمریکا، اسراییل با نقشه ها و تحریکاتشان هستند، در ضلع دیگر بعضی کشورهای خائن غربی همچون قطر و عربستان قرار گرفته اند و در ضلع سوم گروه های تروریستی جای گرفته اند.

 

امام جمعه موقت کرمان اذعان کرد: مسلمانان باید با همدلی و اتحادشان و ایجاد بصیرت و آگاهی در مردم سایر کشورهای جهان، اسلام و اهدافش را به خوبی به آنان بشناسانند.

 

حجت الاسلام عربپور در پایان از مردم کرمان خواست تا زمان به پایان رسیدن حفاری تونل آب رسانی از شهر رابر به کرمان صبوری کنند و با مهندسین قرارگاه خاتم الانبیا(س) همکاری نمایند و از زحمات مسئولین قرارگاه خاتم الانبیا، آقای رزم حسینی استاندار کرمان و نمایندگان کرمان در مجلس شورای اسلامی تشکر و قدردانی کرد./9705/201/ب1

ارسال نظرات