۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۸
کد خبر: ۳۰۸۰۷۶
لاریجانی:

مصوبه کنگره آمریکا بر خلاف برجام است/ ایران با بسته شدن پرونده PMD از گردنه هسته ای عبور کرد

خبرگزاری رسا ـ رییس مجلس شورای اسلامی مصوبه اخیر کنگره آمریکا را بر خلاف بندهایی از برجام دانست و خواستار پیگیری جدی از سوی دستگاه دیپلماسی شد.
سخنراني دکتر لاريجاني در آيين تجليل از داوطلبان و خيرين برتر جمعيت هلال استان قم سخنراني دکتر لاريجاني در آيين تجليل از داوطلبان و خيرين برتر جمعيت هلال استان قم سخنراني دکتر لاريجاني در آيين تجليل از داوطلبان و خيرين برتر جمعيت هلال استان قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی در آیین تجلیل از داوطلبان و خیرین برتر جمعیت هلال استان قم که در سالن اجتماعات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به به بسته شدن پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام آژانس گفت: روز گذشته ملت ایران از یک گردنه بزرگ در مسأله هسته ای با مصوبه شورای حکام عبور کرد که این یک توفیق و پیروزی دیپلماتیک برای ملت ایران بود.
 
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: بیش از 10 سال مشکلاتی را برای ملت ایران ایجاد کرده بود و در این عرصه با پیگیری های جدی در مسأله هسته ای منجر به بسته شدن پرونده PMD و لغو قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران شد که دستاورد مهمی به شمار می رود.
 
 
وی تصریح کرد: غرب بیش از 10 سال بود شرارت‌هایی را برای ملت ایران ایجاد کرده بود که با اقدامات در چند سال گذشته در زمینه توانمندی هسته‌ای ایران نتیجه داد و پرونده ایران که سال‌ها دستاویزی برای ماجراجویی غرب علیه ایران بود، بسته شد.
 
 
رییس قوه مقننه خاطرنشان کرد: غربی ها با گزارش های خود علیه ایران سر و صداهایی به راه انداختند و با این ادعا که ایران به دنبال سلاح هسته‌ای است و شواهدی در این زمینه نیز وجود دارد به ماجراجویی پرداختند.
 
 
وی گفت: همه دعواها و سرو صداها در شورای امنیت موجب صدور قطعنامه‌های علیه ایران شد که ریشه در پرونده هسته‌ای ایران در شورای حکام و دشمنی های آنها داشت تا اینکه این پرونده شب گذشته بر اساس گزارش مدیر کل آژانس بین لمللی اتمی که اعلام کرد ایران طبق شواهد سلاح هسته‌ای و انحرافی ندارد این پرونده بسته شد.
 
 
لاریجانی افزود: یک دهه شاهد شرارت‌های بین المللی و غرب علیه ایران بودیم؛ بسته شدن پرونده ایران نشان داد که مسیر مذاکرات مسیری درست و موجه بود و مذاکرات در مسیر روشنی حرکت کرده است که موجب شد قطعنامه‌های شورای حکام و قطعنامه‌های سازمان ملل و تحریم‌های اتحادیه اروپا و آمریکا نیز لغو شود البته برخی از آن منوط به اجرای برجام از سوی دو طرف است.
 
 
وی خاطرنشان کرد: از مهم ترین دستاوردهای ایران در مذاکرات هسته ای تثبیت شدن دانش هسته‌ای، پذیرفته شدن حق غنی سازی و فعالیت تعدادی از سانتریفیوژ‌ها است هر چند امریکا همچنان به دنبال ماجراجویی است.
 
 
رییس مجلس شورای اسلامی افزود: در چند روز گذشته در مجلس آمریکا طرحی دنبال می‌شود که با سفر افراد به برخی از کشور‌ها باید ویزای مجدد دیافت کنند اگر چه مساله مهمی نیست اما یک حرکت ایذایی را نشان می دهد که برخلاف بند 28 و 29 برجام است.
 
 
وی گفت: این رفتار غرب و آمریکا درست و سنجیده نیست و اگر تمامی طرف‌ها حسن نظر در اجرای برجام را دنبال می‌کنند، نباید اقداماتی را خلاف بندهای برجام انجام بدهند زیرا باعث می‌شود تا با دستان خودشان ثبات دستاورد‌ها را از میان ببرند.
 
 
لاریجانی تصریح کرد: بخش‌های دیپلماتیک کشور باید این مسأله را به طور جدی دنبال کنند تا حرکت‌های ایذایی از مسیر اقدامات برجام برداشته شود.
 
وی با اشاره به خدمات هلال احمر گفت: هلال احمر یکی از سازمانهای پرتحرک در همه کشور‌ها و مخصوصا در کشور ما است که در آن حوادث زیادی رخ می‌دهد، و حرکت پویایی در کشور دارد در سال‌های اخیر، حوادث مختلفی در کشور رخ داده که یکی از ارگان‌هایی که به سرعت وارد صحنه شده است هلال احمر است.
 
رییس مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: هلال احمر در کشور ما که با بهره گیری از نیروهای داوطلب خود اقدمات مفیدی را انجام می‌دهد و دارای چابکی است ما امیدواریم در قانون تدوین برنامه ششم توسعه و همچنین در بودجه سال آینده زمینه‌های خدمت بیشتری برای هلال احمر را فراهم کنیم./926/پ202/ج1
ارسال نظرات