۲۱ آذر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۳۰۷۳۰۹
استاد حوزه علمیه اصفهان:

قوانین شرعی در بانک‌ها رعایت نمی‌شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام دانشمند گفت: در حال حاضر در بانک‌ها مضاربه نیست البته قانون بانک شرعی است اما به آن عمل نمی‌شود، ربا این است که سود تجارت را قبول کنی اما ضرر آن را قبول نکنی که بانک‌ها به این شکل عمل می‌کنند.
حجت الاسلام دانشمند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان حجت الاسلام مهدی دانشمند، امشب در مجموعه فرهنگی رضوان اصفهان، با بیان این که 80 درصد قرآن پیرامون معاد است، گفت: نگاه ما به جهنم باید اصولی باشد و اگر کسی بهشت می‌رود لایق بهشت رفتن است چرا که خداوند احکم الحاکمین است و هرکسی به جهنم می‌رود نیز اعمالش او را به جهنم کشانده است و خداوند کسی را بدون جهت به جهنم نمی‌برد.

 

استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به آیه "انا هدیناه السبیل اما شاکرا و اما کفورا" بیان کرد: باید نگاه خود را به پروردگار عوض کنیم اگر ما برای خدا ارزش نداشتیم خداوند این تعداد پیامبر را برای هدایت ما نمی‌فرستاد بنابراین بندگان خدا ارزشمند هستند و نباید کسی را به دید کم نگاه کرد و اگر انسان‌ها ارزشمند نبودند فطرت پاک و وجدان بیدار به انسان‌ها عطا نمی‌شد.

 

این خطیب برجسته حوزه علمیه اصفهان با بیان این که در بهشت "و لاخوف علیهم و لاهم یحزنون" یعنی در آن خوف و حزن نیست، تصریح کرد: برخی افراد از نظر قرآن در جهنم جاودانه هستند از جمله آنها کفار و کسانی هستند که منکر مبدأ و معادند و اینها خالدین فیها در جهنم هستند همان طور که قرآن می‌فرماید "ان الذین کفروا لن تغنی عنهم اموالهم و لا اولادهم من الله شیئا و اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون".

 

وی با اشاره به آیه "ان الله جامع المنافقین و الکافرین فی جهنم جمیعا" افزود: نفاق جرم بیشتری از کفر و شرک است و منافقان در جهنم جاودانه هستند، کسانی که غرق گناه هستند و توبه نمی‌کنند مطابق آیه "بلی من کسب سیئه و احاط به خطیئه و اولئک اصحاب النار هم فیها خالدون" در جهنم جاودانه هستند و قاتلان و کسانی که خودکشی می‌کنند و نیز کسانی که ربا خورده و مال مردم در مال آنها است در جهنم جاودانه هستند.

 

حجت الاسلام دانشمند با اشاره به شرایط پولی و مالی در بانک‌های کشور بیان کرد: در حال حاضر در بانک‌ها مضاربه نیست البته قانون بانک شرعی است اما به آن عمل نمی‌شود، ربا این است که سود تجارت را قبول کنی اما ضرر آن را قبول نکنید که بانک‌ها به این شکل عمل می‌کنند و همه دم از اسلام می‌زنند اما این اسلام در کجای این مملکت است خدا می‌داند اسلام مرام محمد و آل محمد است اما این مرام کجاست؟ هرچه در این سال‌ها فریاد زده و از مردم خواستیم گول ایران خودرو و پارس خودرو را نخورید بی‌فایده بود.

 

استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مملکت با کفر و شرک می‌ماند اما با ظلم نمی‌ماند و اگر بنای مسؤولان ظلم بر مردم باشد تفاوتی با فرعون نخواهند داشت و ظلم در نهایت ظالم را می‌گیرد نباید ظلم کنیم، قرآن 15 گروه را لعن کرده اما ظالمان را بیشتر از همه لعن کرده است باید به فرزندان خود بیاموزید که از ابتدا گرفتار حق الناس نشوند.

 

خطیب برجسته حوزه علمیه با اشاره به آیه و من خفت موازینه فاولئک الذین خسروا انفسهم فی جهنم خالدین، گفت: کسانی که اعمال خوب آنها کمتر از اعمال بد آنها است در جهنم جاودانه هستند.

 

وی اظهار کرد: گنهکاران به صورت عام و هرکس با علم اینکه می‌داند راهی که رفته به جهنم ختم می‌شود و کسی که ولی و سرپرست خود را به جای خدا طاغوت انتخاب کند و همچنین کسانی که از دین خود مرتد شده و به همان وضعیت از دنیا بروند در جهنم جاودانه می‌مانند./867/202/ب1

ارسال نظرات