۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۳۳
کد خبر: ۳۰۷۱۹۷
حجت‌الاسلام والمسلمین طائب:

طلب یاری امام حسین در جهت حفظ امامت بود

خبرگزاری رسا ـ رییس شورای قرارگاه عمار گفت: طلب یاری امام حسین(ع) در راستای حفظ امامت بود و تا روزی که امامت در عالم هستی وجود دارد این طلب نیز در جای خود باقی است.
حجت الاسلام مهدي طائب

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رییس شورای قرارگاه عمار شامگاه 20 آذر در مراسم سالروز اربعین شهید پاسدار مدافع حرم حجت اصغری شربیانی که در مسجد امام محمد باقر(ع) در شهرری برگزار شد و با اشاره به عاشورای زنده در عصر حاضر، گفت: مسلمانان وظایفی در مقابل عاشورا دارند.

 

وی افزود: امام راحل فرمودند کل ارض کربلا کل یوم عاشورا؛ امام به عنوان مرجع تقلید واقف بیانات خود بودند و می‌دانستند که در قیامت نسبت به سخنان خود باید پاسخ‌گو باشند و امام این سخن ارزشمند را در زمان دعوت مردم به انقلاب بیان کردند.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب با بیان آخرین کلام امام حسین(ع) در روز عاشورا که بیان داشتند «هل من ناصر ینصرنی» اظهار داشت: امام حسین(ع) شخصیتی حقیقی و حقوقی داشت و امام حسین(ع) برای شخصیت حقوقی خود از مردم یاری طلبید چرا که امام واقف بود کسی به یاری او نخواهد آمد بلکه امام حسین(ع) خواست مردم از امامت که حق او بود دفاع کنند.

 

وی افزود: طلب یاری امام حسین(ع) در راستای حفظ امامت بود و تا روزی که امامت در عالم هستی وجود دارد این طلب نیز در جای خود باقی است.

 

رییس شورای قرارگاه عمار با بیان اینکه اگر ما امروز بخواهیم جواب هل من ناصر ینصرنی را بدهیم لازم است بدانیم امام زمان(عج) از ما چه می‌خواهد، گفت: امام زمان(عج) امروز عمر خود را در اضطرار سپری می‎کند و اضطرار یعنی انسان در شرایطی قرار بگیرد که حق هر گونه اقدام از او گرفته شود و اضطرار امام زمان(عج) از ابتدای غیبت آغاز شده است.

 

وی با اشاره به کل ارض کربلا، عنوان کرد: امروز در جهان هیچ مکانی وجود ندارد که امام زمان(عج) در آن مکان ظهور کنند زیرا استکبار جهانی درصدد نابودی ایشان است.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب بیان داشت: امام حسین(ع) با شهادت خویش از اضطرار خارج شدند اما از وجود مبارک امام زمان(عج) برای خروج از اضطرار نیاز به حضور افراد عاشورایی دارد چرا که تا زمانی که مستکبران وجود دارند زمینه شهادت امام نیز وجود دارد.

 

رییس شورای قرارگاه عمار با اشاره به دلیل بیان امام راحل که فرمودند همه روزها عاشورا و همه زمین‌ها کربلا است، گفت: فرمایش امام راحل در زمان انقلاب فراخوانی برای حمایت از امام زمان(عج) بود تا با حذف شاهنشاهی و انقلاب پرچم را به صاحب اصلی تحویل دهد.

 

وی با اشاره به بیانات امام خامنه‎ای بعد از مطرح کردن اینکه امروز در پیچ حساس عالم قرار گرفته‌ایم، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب در فصول مختلف بیان داشتند دنیا در آستانه تحول بزرگ قرار دارد؛ اگر کسی بخواهد با اسرائیل مبارزه کند ما به آن سلاح می‌دهیم و یا فرمودند کرانه باختری باید مسلح شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین طائب ابراز کرد: مدافعان حرم نخبگانی هستند که حساسیت زمان را درک کرده‌اند چرا که اگر ما بخواهیم خانه خدا را برای ظهور امام عصر(عج) مهیا کنیم تنها با نابودی اسرائیل و حفظ سوریه امکان پذیر است./813/202/ب1

ارسال نظرات