۲۰ آذر ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۲
کد خبر: ۳۰۷۱۴۳
آیت الله آل هاشم در نماز جمعه تبریز:

نامه رهبر انقلاب مورد توجه جوانان اروپایی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت تبریز با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا، گفت: این نامه بار دیگر مورد توجه بسیاری از جوانان اروپایی قرار گرفت و هدف از این نامه شناساندن دین اسلام بود.
آيت الله محمدتقي آل هاشم، امام جمعه موقت تبريز

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله آل هاشم، امام جمعه موقت تبریز، در خطبه های عبادی سیاسی نماز جمعه تبریز در مصلای این شهر، با اشاره به نامه دوم رهبر معظم انقلاب به جوانان اروپا، اظهار داشت: این نامه بار دیگر مورد توجه بسیاری از جوانان اروپایی قرار گرفت.

 


وی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب در این نامه جوانان اروپایی را با دعوت به شناخت اسلام و مفاهیم والای دینی و پیام صلح و امنیت دین اسلام را به جهان مخابره کرد، ادامه داد: هدف این نامه شناساندن عاملان خلق تروریسم به جهان بود.

 


امام جمعه موقت تبریز گروه های تروریستی را ساخته دست آمریکای جنایتکار دانست و افزود: این گروه های تروریستی برای منافع آمریکا ایجاد شده اند، داعش و دیگر گروه های تروریستی دست نشانده آمریکا و استکبار جهانی است، چاره اندیشی در خصوص امنیت منطقه بر عهده مسؤولان است.

 


وی با تأکید بر تداوم شعار مرگ بر آمریکا، آن را فراموش نشدنی دانست و اذعان داشت: محکوم کردن تروریسم که از سوی استکبار جهانی ایجاد شده است، هدف دوم رهبر معظم انقلاب از نوشتن این نامه به جوانان اروپایی بود.

 

آیت الله آل هاشم با اشاره به روز وقف، وقف را از باقیات الصالحات دانست و افزود: فرهنگ وقف لازم است در همه جنبه های خود در جامعه ایجاد و ترویج پیدا کند، وقف از امور دینی است که نباید دچار فراوموشی گردد و باید روز به روز ترویج پیدا کند.

 


وی با تأکید بر رفتار امینانه متولیان وقف با موقوفات مردم، تصریح کرد: موقوفات امانت مردم در دست متولیان وقف است که باید با دقت و امینانه برخورد شود، مسؤولان در ترویج و احیای امر وقف و فرهنگ سازی آن تلاش مناسبی را داشته باشند.

 


وی با اشاره به اربعین حسینی و حضور عظیم شیعیان در این مراسم عبادی، سیاسی، خاطرنشان کرد: مردم دیندار و ولایتمدار ایران اسلامی با وجود تهدیدات فراوان در این کنگره عظیم شرکت کردند که جای تشکر و قدردانی فراوان دارد.

 


امام جمعه موقت تبریز با تأکید بر یاد مرگ و روز جزاء، ابراز داشت: عمل صالح و رفتار امینانه باید مورد دقت قرار گیرد تا در روز جزاء دچار پشیمانی نشد، باد خدا و معاد سبب خواهد شد تا انسان در عمل خود دقت داشته باشد و دچار خسران نشود.

 


وی با اشاره به تربیت فرزند و توصیه های دین اسلام در خصوص خانواده و فرزندان، ابراز داشت: رفتار محبت آمیز و تربیت صیحیح و انتخاب نام مناسب برای فرزندان از حقوق فرزندان بر عهده والدین است، احترام به والدین نیز از سوی فرزندان باید رعایت شود./854/201/ب1

ارسال نظرات